Supraphonic Ny, Gammel Eller Falsk?


Lawaetz-Gøgereden

Recommended Posts

Hej Ludwig-eksperter

 

Jeg har lige købt hvad der ligner en Ludwig Supraphonic 14x6,5 (402).

 

Sælger sagde at den var fra 60'erne.. men det ligner den bestemt ikke.. selvom serienummeret indikerer det.

 

Serienummeret (15018) siger at den er fra 1964... men der er sorte 'gummi'-dimser under stemmehusene og den ser bestemt ikke ud til at være 50 år gammel...

 

Den har ikke intern dæmper og heller ikke hul fra det.

 

Har nogen af Jer et bud på hvorfor den har så lavt et serienummer?

 

Det kan vel ikke være en Supra-kopi?

 

Jeg er sådan set ligeglad med om den er gammel eller ny, så længe det er en ægte Supraphonic og ikke en kopi....

 

Er der nogen der kan give mig ro i sindet?

 

 

IMG_0400.JPG

IMG_0399.JPG

FullSizeRender.jpg

IMG_0398.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

post-28782-0-69725800-1486836727.jpg

Synes dog, der er noget galt. Så vidt jeg ved, ser badges efter 1984 ikke ud som øverst.

 

Nyere badges ligner den nedenfor her. Tror måske, badget fra Lawaetz-Gøgereden's supraphonic er taget fra en gammel tromme og påsat.

 

Og nummeret 15016 er da alt for kort til at være fra en nyere tromme - virkelig mystisk ...

Men HVIS trommen ikke har kostet mere end omkring de 3000,- kr, er købet nok ikke så skidt, alligevel ...

keystone_1980_present_large.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Nå, ok så - på Ludwig's hjemmeside, er det kun 14x6½, der er med nyt badge. De andre har en magen til den, jeg viste før - mærkeligt!

.. og tror da lige, Thomann trænger til en opdatering af deres hjemmeside:

https://www.thomann.de/dk/ludwig_lm402_14x65_supra_phonic.htm?ref=search_prv_3

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

De har lavet nyt. Hvis man kigger meget nøje efter på Gøgeredens badge så står der "MONROE, NC USA"

 

Og de flyttede jo fra Chicago til Monroe i 1984.

 

 

 

Hej Dennis.. der står faktisk 'Made in USA'... endnu en ting jeg ikke kunne åldersbestemme ud fra... :-)

 

Nogen der ved hvornår de stoppede med at skrive produktionsby på?

 

Nå, ok så - på Ludwig's hjemmeside, er det kun 14x6½, der er med nyt badge. De andre har en magen til den, jeg viste før - mærkeligt!

 

.. og tror da lige, Thomann trænger til en opdatering af deres hjemmeside:

 

https://www.thomann.de/dk/ludwig_lm402_14x65_supra_phonic.htm?ref=search_prv_3

 

Min er jo også en 14 x 6,5..

 

Og mit badge ser bestemt ikke ud til at være sat på selv....

 

Ka det være at badget bare har ligget nederst i bunken i en del år på fabrikken eller et eller andet skørt? :confused:

 

og jeg gav 2500,- for den.. så det er jo en fin pris... så længe den ikke er en kopi/b-vare/noget helt tredje..... :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej ....

 

 

Min første tanke var, at det var et klistermærke/skum med afrunde kanter, der var sat på så det lignede det gamle Keystone Badge.

Airvent ser også lidt for stor ud, den dækker bogstaverne i Ludwig Drum CO, som vist ikke er normalt.

 

Og der skal nok stå "Made in U.S.A"

ER det et rigtigt badge i metal/messing eller klistermærke ? det er lidt svært at se... måske et bedre foto / macro tæt på ville hjælpe.

Redigeret af Dr.Mains
Link til kommentar
Del på andre sites

Du har ret Daniel. Det kan jeg godt se nu du nævner det.

 

MEN jeg er stadig helt sikker på at den er ny. Her er en magen til. http://www.ebay.com/itm/Ludwig-drums-LM402-6-5-x-14-Supraphonic-snare-drum-Chrome-over-aluminum-/222405331389?hash=item33c86409bd:g:uXsAAOSwEeFVFe0~

 

Det er noget rod med Ludwig, og særligt inden for de seneste par år har de lavet en helt masse forskellige badges, så det er svært at finde hoved og hale i det. F.eks. har de jo lavet det nye Keystone, som på din, der ligger ret tæt op af de gamle fra 60'erne. Og de findes så åbenbart både i versioner med "Made in U.S.A" og "Monroe, NC USA" på.

 

Du skal ikke være nervøs for om det er en kopi. For det er det ikke. Men det er ikke en 60'er tromme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Du har ret Daniel. Det kan jeg godt se nu du nævner det.

 

MEN jeg er stadig helt sikker på at den er ny. Her er en magen til. http://www.ebay.com/itm/Ludwig-drums-LM402-6-5-x-14-Supraphonic-snare-drum-Chrome-over-aluminum-/222405331389?hash=item33c86409bd:g:uXsAAOSwEeFVFe0~

 

Det er noget rod med Ludwig, og særligt inden for de seneste par år har de lavet en helt masse forskellige badges, så det er svært at finde hoved og hale i det. F.eks. har de jo lavet det nye Keystone, som på din, der ligger ret tæt op af de gamle fra 60'erne. Og de findes så åbenbart både i versioner med "Made in U.S.A" og "Monroe, NC USA" på.

 

Du skal ikke være nervøs for om det er en kopi. For det er det ikke. Men det er ikke en 60'er tromme.

 

Det er jeg fandme glad for at høre.. har solgt så mange grej for at få råd til en rigtig god lilletromme... så kæft det ville være røv hvis jeg var blevet snydt :argh:

 

Ny / gammel... bare det er en Supra :tu:

 

Dr. Mains Og ja... badge er af noget metal ala messing... haha... hvis det havde været et klistermærke eller skumgummi havde jeg nok lugtet lunten :cigar:

 

Men tak for Jeres input... man ka altid regne med trommeslageren.dk

Link til kommentar
Del på andre sites

På Ludwig's egen hjemme side (som henvist til før) viser billederne, at kun 14x6½ er med det nye badge - som ligner din, Lawaetz-Gøgereden. 2500 kr for den ægte vare, er da ikke spor dyrt, synes jeg ..

 

LM402.jpg

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu