Hjælp Til Valg Af Triggering!


Maddiedrums

Recommended Posts

Hej folkens!

 

I forbindelse med at jeg inden for en nær fremtid investerer i en Spd-sx har jeg spørgsmål i forbindelse med triggering af stortrommen. Jeg er helt grøn på området så dumme spørgsmål kan forekomme.

 

Jeg leder efter fordele/ulemper/personlige erfaringer mht. at bruge en "el-pedal" og stortrommetrigger. Jeg har kigget på en Roland KT-10 pedal og tænkte den som det oplagte valg til stortrommesamples. Men så faldt jeg over Rolands RT30-K trigger som økonomisk er mere tiltalende for mig og mit budget.

 

Har i nogle gode inputs ift. hvad der taler for at vælge det ene frem for det andet osv?

 

Håber i kan hjælpe.

 

Mange hilsner

Mathias. :)

Redigeret af Maddiedrums
Link til kommentar
Del på andre sites

Hej folkens!

 

I forbindelse med at jeg inden for en nær fremtid investerer i en Spd-sx har jeg spørgsmål i forbindelse med triggering af stortrommen. Jeg er helt grøn på området så dumme spørgsmål kan forekomme.

 

Jeg leder efter fordele/ulemper/personlige erfaringer mht. at bruge en "el-pedal" og stortrommetrigger. Jeg har kigget på en Roland KT-10 pedal og tænkte den som det oplagte valg til stortrommesamples. Men så faldt jeg over Rolands RT30-K trigger som økonomisk er mere tiltalende for mig og mit budget.

 

Har i nogle gode inputs ift. hvad der taler for at vælge det ene frem for det andet osv?

 

Håber i kan hjælpe.

 

Mange hilsner

Mathias. :)

Eneste "problem" er at du hører den akustiske stortromme sammen med dit sample. Men omvendt kan det være ret fedt!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger pt. en russisk lavet trigger, der hedder TrigMic. Det fede ved den er at det er både modul og trigger i samme enhed! Super nem at bruge, hvis man bare skal bruge en storetrommepedal. https://www.youtube.com/results?search_query=trigmic+gen2

Du må sige til hvis du har interesse i en, da jeg har fået nogle rabatkoder fra udviklerne. Er selv godt tilfreds.

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er stor forskel på at trigge en storetromme, og bruge en triggerpedal.

Det kommer an på hvad man vil opnå.

Jeg har tit en triggerpedal stående ved siden af min bd pedal. Så kan jeg dubbe udvalgte bd slag ved at træde på begge pedaler samtidig. Samtid har jeg muligheden for at have ren bd lyd og ren triggerpedal lyd.

 

Bruger i øvrigt en trigger fra firmaet Triggera. Den er fin fordi den ikke siger en lyd. Til gengæld er den svær at spille dobbeltslag på, så jeg bruger den kun til afvikling af perc - ikke som stand alone bd

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en rt-10k du kan købe for 200kr hvis du vil have en endumere økonomisk mulighed... så er det ihvertfald billigt at teste :)

 

Det fungerer ret fedt at trigge i kombi med en akustisk men omvendt kan det og så være fedt som beskrevet ovenfor at kunne skifte...

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er stor forskel på at trigge en storetromme, og bruge en triggerpedal.

Det kommer an på hvad man vil opnå.

Jeg har tit en triggerpedal stående ved siden af min bd pedal. Så kan jeg dubbe udvalgte bd slag ved at træde på begge pedaler samtidig. Samtid har jeg muligheden for at have ren bd lyd og ren triggerpedal lyd.

 

Bruger i øvrigt en trigger fra firmaet Triggera. Den er fin fordi den ikke siger en lyd. Til gengæld er den svær at spille dobbeltslag på, så jeg bruger den kun til afvikling af perc - ikke som stand alone bd

 

Det er nok i virkeligheden også behovet for to separate lyde jeg er ude efter i form af den akustiske og den elektriske lyd. Tak for svaret! :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en rt-10k du kan købe for 200kr hvis du vil have en endumere økonomisk mulighed... så er det ihvertfald billigt at teste :)

 

Det fungerer ret fedt at trigge i kombi med en akustisk men omvendt kan det og så være fedt som beskrevet ovenfor at kunne skifte...

 

Det var et godt tilbud! Jeg overvejer det lige. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en rt-10k du kan købe for 200kr hvis du vil have en endumere økonomisk mulighed... så er det ihvertfald billigt at teste :)

 

Det fungerer ret fedt at trigge i kombi med en akustisk men omvendt kan det og så være fedt som beskrevet ovenfor at kunne skifte...

Kan rt-10k godt tilsluttes SPD'en eller kræver det et andet modul?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du skal have en pedal med indbygget trigger, kan det vidst ikke svare sig at lave selv.

 

Jeg har ikke prøvet denne, men rygtet siger den er god og let at få plads til.

 

https://www.coolshop.dk/produkt/roland-kt-10-stortromme-trigger-pedal/AB7UK9?gclid=CIT8ruKEydICFVlJGQodBygFng

Uf, den slags pedaler er forfærdelige imo. Har på ingen måde den samme feel som en rigtig pedal.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 måneder senere...
På 3/9/2017 den 11:10 , kekle3 skrev:

Uf, den slags pedaler er forfærdelige imo. Har på ingen måde den samme feel som en rigtig pedal.

Lige præcis KT-10 er anderledes end de der "flappy pedal" pedaler som på eksempelvis TD-1. KT-10 mærkes sgu ret meget som en rigtig pedal og kan justeres i tension, vægtfordeling etc.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu