Nedskæring Af Gretsch Us Custom Tam


kristian riege

Recommended Posts

Hej

 

Jeg har købt en Gretsch Us Custom 13x8 tam som jeg gerne vil have skåret midt over. Badget sidder ikke i midten, da trommen allerede er skåret ned i forvejen, så det kan sagtens lade sig gøre.

 

Er der en venlig sjæl derude som vil gjælpe mig med det?

Jeg er en fattig SU studerende, så jeg har desværre ikke så meget at kunne give.

Kh Kristian.

PS: den befinder sig i Kbh.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er en fattig SU studerende, så jeg har desværre ikke så meget at kunne give.

 

Hej Kristian

Jeg forstår ikke helt at du kan være en fattig studerende, da du igennem længere tid har købt massivt ind af dyrt udstyr.

Og du søger stadig relativt dyre ting til indkøb ( Gretsch US Custom, Paiste Dark Energy).

Det harmonerer ikke rigtigt.

 

-Ulf

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Hej Kristian

Jeg forstår ikke helt at du kan være en fattig studerende, da du igennem længere tid har købt massivt ind af dyrt udstyr.

Og du søger stadig relativt dyre ting til indkøb ( Gretsch US Custom, Paiste Dark Energy).

Det harmonerer ikke rigtigt.

 

-Ulf

 

- eller netop derfor 😊

Link til kommentar
Del på andre sites

 

Hej Kristian

Jeg forstår ikke helt at du kan være en fattig studerende, da du igennem længere tid har købt massivt ind af dyrt udstyr.

Og du søger stadig relativt dyre ting til indkøb ( Gretsch US Custom, Paiste Dark Energy).

Det harmonerer ikke rigtigt.

 

-Ulf

Først og fremmest, hvordan kan du vide hvad og hvor meget gear jeg har købt? Det ved du jo rent faktisk ikke.

Og da jeg ikke er specielt aktiv herinde så er der ikke blevet ændret i min signatur.

Men det var en venlig sjæl jeg søgte.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er jo ikke bare at skære den over - det kan du selv gøre med en nogenlunde stabil håndsav. Det er alt det der kommer bagefter der tager tid - planering, nye kanter, snare bed(s) og boring af nye hardwarehuller. Er du i øvrigt sikker på at der er plads til nye lugs hvis de to kedler kun bliver 4" dybe? De kommer i hvert fald til at sidde forskudt hvis det er Gretsch-lugs.

 

Jeg synes at det er lidt synd for en Gretschtrommer at skære i den, men det er jo din beslutning :confused:

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er jo ikke bare at skære den over - det kan du selv gøre med en nogenlunde stabil håndsav. Det er alt det der kommer bagefter der tager tid - planering, nye kanter, snare bed(s) og boring af nye hardwarehuller. Er du i øvrigt sikker på at der er plads til nye lugs hvis de to kedler kun bliver 4" dybe? De kommer i hvert fald til at sidde forskudt hvis det er Gretsch-lugs.

 

Jeg synes at det er lidt synd for en Gretschtrommer at skære i den, men det er jo din beslutning :confused:

Peter fra Slagtøj Centret har lovet at gøre resten, planering, nye kanter snare beds. Mht boring af nye huller, så bliver det ikke nødvendigt, for Gretsch laver nogle piccolo lugs som passer til de huller som der allerede er boret. Stanton Moore spiller med en piccolo lilletromme som netop har disse lugs

Link til kommentar
Del på andre sites

Hov Kristian jeg misforstod vist dit indlæg.

Jeg læste det som at du ville have én til at udføre billigt arbejde for dig.

Og det var vel egentligt bare rådgivning du søgte.

 

Sorry, det sker når man som i mit tilfælde gennem årene har udviklet sig fra en smuk ung mand, til en sur gammel stodder. :-)

Beklager.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Mht. penge for projektet. Normalt er 13" tammer ikke i så høj en kurs som fx. 10 og 12. Det lyder dog som et lidt dyrt projekt alt i alt, med div arbejdsløn, hardware - fx. støbte bundreifer.

Normalt har en 13" tam 6 lugs - hvorimod en 13 lilletromme ofte har 8 lugs, så enten skal der købes nogle andre reifer til 6 huller, eller også er der ikke mange af de huller, der er i trommen i forvejen, som vil passe!

Tænker det er billigere at købe en brugt 13" lilletromme.

Vh. Jens

Redigeret af JBJ
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du - alle vore kollektive advarsler til trods - vælger at gennemføre projektet, stiller jeg gerne en sav og atbejdsbænk til rådighed her på Ønskeøen. Så kan selv få fornøjelsen af at save trommen over 🤗 Det er ikke svært, man skal bare være tålmodig og omhyggelig.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu