Trommeslageren.dk - Hvad Sker Der?


Gandrum

Recommended Posts

Hej TS'er

 

Jeg har i lang tid syntes, at trommeslageren.dk ligesom taber terræn, og ikke annoncere de vigtige begivenheder inden for trommeverden :-(

 

Mig bekendt er der fx ikke blevet annonceret, at det 10 årig super talent på trommer Johanne Astrid vandt årets talent konkurrence, at én af de mest funky trommeslager i verden Clyde Stubblefield døde i februar, og nu også den fantastiske trommeslager Kim Plainfield er afgået ved døden uden nogen bemærker det på trommeslageren.dk... ak og ve :-(

 

Hvad sker der på trommeslageren.dk...?

 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg tror det er så simpelt som at Trommeslageren er afhængig af at vi brugere bringer den slags nyheder til torvs. Gunnar (administrator) har mig bekendt rigeligt at se til, så jeg vil ikke klandre ham for ikke at være mere aktiv i nyhedssektionen.

 

Jeg vidste heller ikke at Clyde Stubblefield var død. Trist, men han nåede heldigvis at give rigtig meget til os alle. Sidder netop og lytter til nogle af hans mestergrooves med JB. Det bliver altså ikke mere funky end dét!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg køber ikke helt din forklaring, da de nyheder var opdateret på trommeslageren.dk før i tiden - og faktisk mest fra administrators side.

 

Selvfølgelig helt i orden, at der ikke er den fornødne tid fra denne kant mere, men brugerne på trommeslageren.dk bringer jo heller ikke nyheder til torvs her på sitet.

 

Derfor synes jeg blot det er trist, at sitet ikke har den samme standard som tidligere, hvilket den sidste nyhedsopdatering i januar desværre også vidner om.

Link til kommentar
Del på andre sites

FB kan selvfølgelig have en indflydelse, men mig bekendt er der flere medlemmer på trommeslageren.dk, så det burde ikke have så mærkbar en indflydelse.

 

Summa Summarum er i hvert fald, at trommeslageren.dk er mere eller mindre dødt nu, og jeg besøger det heller ikke ofte mere som tidligere.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal gerne indrømme, at jeg ikke rigtig har tiden til at finde og oversætte nyheder længere - som det også fremgår af forsiden med al tydelighed.

 

Til gengæld har jeg en lille drøm om, at få lavet en ny nyhedssektion, hvor en håndfuld brugere eller to, kan logge ind og skrive nyheder selv, for på den måde at få aktivitet på sitet igen. Måske endda tests, interviews eller anden form for trommerelateret stof, for hurtige links til YouTube er der jo lissom nok af :-)

 

Hvis der er brugere som ved med dem selv, at det har de lyst til at bruge tid på regelmæssigt, så vil jeg gerne høre fra dem. Dernæst vil det kræve en del omstilling på siden, da der skal installeres en helt ny "kerne". Men er der lyst og tid hos jer, kunne det være dejligt, om siden genopblomstrede aktivitetsmæssigt, for det tror jeg sagtens den kan gøre.

 

Lad mig høre… :tu:

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg skal gerne indrømme, at jeg ikke rigtig har tiden til at finde og oversætte nyheder længere - som det også fremgår af forsiden med al tydelighed.

 

Til gengæld har jeg en lille drøm om, at få lavet en ny nyhedssektion, hvor en håndfuld brugere eller to, kan logge ind og skrive nyheder selv, for på den måde at få aktivitet på sitet igen. Måske endda tests, interviews eller anden form for trommerelateret stof, for hurtige links til YouTube er der jo lissom nok af :-)

 

Hvis der er brugere som ved med dem selv, at det har de lyst til at bruge tid på regelmæssigt, så vil jeg gerne høre fra dem. Dernæst vil det kræve en del omstilling på siden, da der skal installeres en helt ny "kerne". Men er der lyst og tid hos jer, kunne det være dejligt, om siden genopblomstrede aktivitetsmæssigt, for det tror jeg sagtens den kan gøre.

 

Lad mig høre :tu:

Det lyder da som en rigtig god ide!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger stadig primært ts, og bruges ikke rigtig diverse på facebook etc. Jeg savner hvordan ts tidligere var. Her var et bedre overblik og trygheden i medlemmernes interne kendskab, var også vigtigt hos mig. Jeg tænker og håber det er en bakkedal...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes, det er vigtigt, at vi sælgere fortsat bruger TS (sammen med de øvrige sites), da det er med til at sikre, at folk kommer på TS og dermed åbner op for og fastholder alle TS's øvrige kvaliteter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er ikke et sekund i tvivl om, at det er facebooks "skyld".

 

Der er mange fede "nørde-sites" der lider under faldende aktivitet, fordi alle de "sociale indslag" der tidligere også fyldte en del nu rykker derover. Det samme gør handlen, og det dræner de "rigtige sites".

 

Det er ærgerligt. Både fordi facebook er et dårligere medie (i min bog i hvert fald) og fordi folk af en eller grund er dummere på facebook (også min subjektive mening).

  • Upvote 2
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor har trommeslageren egentlig en Facebook-side, hvis det er "konkurrenten"?

Jeg spørger af nysgerrighed, ikke af anklage. Jeg har frameldt mig Facebook-siden, fordi jeg elsker hjemmesiden og ikke har lyst til at fortynde den. Men siden er jo, hvad vi gør den til. Vil vi have trommenyheder, må vi jo bringe trommenyheder. Det vil jeg selv forsøge at blive bedre til. Det er jo vigtigt med frisk blod, og der skal vi passe på, at trommeslageren.dk ikke bare bliver et sted, hvor man sætter en salgsannonce op for så at glemme alt om den. Der skal helst være noget på forummet, der holder på den nyankomne. De forældede salgsannoncer skræmmer måske også nye folk væk, fordi de indikerer den faldende/manglende aktivitet.

 

Vi trænger nok til din opsang, Gandrum.

Link til kommentar
Del på andre sites

For mig personligt, syntes jeg ikke at Facebook har overtaget "tromme nyhederne" men derimod salgsdelen og Nogle af de mere specifikke spgs "Slingerland siden" og "drum renovation" - jeg mangler trommenyhederne:). Jeg tjekker stadig Ts dagligt i håb om nye spændende selvbyggerprojekter og andet og der er jo også stadig noget, ex. Mads' fede studieprojekt. Men det virker som om at aktiviteten er nede på 20% af hvad den var for et par år siden - ærgerligt.

 

Vi må lige i gang. Jeg opretter et hav af salgsannoncer i morgen;)

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes det er fint, at lade trommeslageren køre på halvt blus. Der er en håndfuld faste brugere, der nærmest virker som om I kender hinanden personligt. De nye der kommer til ser ikke ud til at blive hængende og helt ærligt - hvor mange kan blive ved, år efter år, at tromme nørde.

 

Personligt synes jeg FB sucks - jeg kan slet ikke fatte meningen med den overfladiske adgangs attitude som den lægger op til. Til gengæld har jeg aldrig solgt over TS, det har altid været dba hvor der har meldt sig købere.

 

Aktivitetsniveauet hos brugerne på TS (undtagen kernen) er faldet drastisk - og det er sikkert rigtigt, at mange er faldet over på FB. Jeg kan ikke skrive nok indlæg til at gøre TS interessant og velfungerende, jeg kan ikke se, at det skal være administrators opgave heller. Et forum er hvad brugerne gør det til, så ja - TS kan ligeså godt køre på halvt blus.

 

Trommeslageren.dk er stadig en af mine faste faner.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvorfor har trommeslageren egentlig en Facebook-side, hvis det er "konkurrenten"?

Jeg spørger af nysgerrighed, ikke af anklage. Jeg har frameldt mig Facebook-siden, fordi jeg elsker hjemmesiden og ikke har lyst til at fortynde den. Men siden er jo, hvad vi gør den til. Vil vi have trommenyheder, må vi jo bringe trommenyheder. Det vil jeg selv forsøge at blive bedre til. Det er jo vigtigt med frisk blod, og der skal vi passe på, at trommeslageren.dk ikke bare bliver et sted, hvor man sætter en salgsannonce op for så at glemme alt om den. Der skal helst være noget på forummet, der holder på den nyankomne. De forældede salgsannoncer skræmmer måske også nye folk væk, fordi de indikerer den faldende/manglende aktivitet.

 

Vi trænger nok til din opsang, Gandrum.

 

Det var heller aldrig mit ønske, men nogen oprettede den, og jeg fandt det derfor naturligt at overtage ejerskabet. Lukker jeg den tænker jeg at folk finder andre græsgange, og FB-siden KAN være praktisk ift at kommunikere ud under opdateringer af serversoftware etc.

 

Tilmeldingsfrekvensen til TS er til gengæld ikke dalet voldsomt, så jeg spår at der er potentiale, såfremt der er brugere der har lyst til at generere indhold.

Link til kommentar
Del på andre sites

Mon ikke at TS består, det virker som om, at der er mange, som er interesseret i at siden fungerer,

ellers ville der ikke have været nogen indlæg til dette emne, jeg tror at der er mange,

som har rigtigt meget glæde af TS også selv om facebook spøger lidt i kulissen..

Jeg syntes selv, at det er en hyggelig side!

- jeg ved det ikke..men jeg har ikke umiddelbart indtryk af,

at der findes en side som TS hos vores nabolande,

så vi er privilegeret, at der findes sådan en side som TS her landet,

det skal man sætte pris på, hvilket jeg også tror, at der er mange der gør!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan orientere om, at jeg i dag har opsagt vores webhotel igennem 15 år.

 

Det betyder, at jeg har indledt en process i retning af at flytte server, modificere siden med nye features samt få et nyere forum.

 

Jeg skal nok holde jer opdateret.

 

Fedt, sig til hvis du har brug for hjælp.

 

Jeg kender andre sites der har haft success med at lade forum-brugere skrive artikler, som så skal godkendes af administrator, og derefter udgives. Kunne jo være en idé her, da jeg egentlig synes TS-forum fungerer rigtig godt og har fungeret godt i al den tid jeg har været medlem.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu