Restaurering Af Et Ældre Ludwig


Korsgaard

Recommended Posts

Godmorgen Folkens.

Jeg har fået fingre i et ældre Ludwig sæt som trænger til en kærlig hånd.

Sættet er fra 1979 - 1980 i Natural Maple Wood Finish.

Hvad ville i bruge til at rengøre kedlerne, spændhuse og reiferne med?

PFH tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Cilit Bang til hardware.

 

Kedlerne ville jeg bare give en fugtig klud. Du skal være opmærksom på at lakken godt kan være ret skrøbelig og falde af i flager hvis man er for hårdhændet ved den.

(Ludwig lakarbejde var ikke det bedste.)

 

I øvrigt tillykke med sættet! Det er super fedt. Er planen at beholde det som koncerttammer eller skal der bundskind på?

Link til kommentar
Del på andre sites

Cilit Bang til hardware.

 

Kedlerne ville jeg bare give en fugtig klud. Du skal være opmærksom på at lakken godt kan være ret skrøbelig og falde af i flager hvis man er for hårdhændet ved den.

(Ludwig lakarbejde var ikke det bedste.)

 

I øvrigt tillykke med sættet! Det er super fedt. Er planen at beholde det som koncerttammer eller skal der bundskind på?

 

Tak.

At lave tammerne om fra koncert til almindelige ville være at tage sjælen fra det :-)

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har haft fint helt med at behandle lakerede trommer med Plexus. Jeg er begyndt at rense mit crome med ståluld 0000 og have det liggende i varmt sæbevand. Det har ikke ridset kromen på de sæt jeg har rengjort - har dog aldrig rengjort et ludwig. Du kan prøve på en lug og se hvad du syntes.

Link til kommentar
Del på andre sites

cillit bang med Orange tud

 

KUN på krom dele

 

afmonteres!

 

sprøjt på.. lad sidde Max 30 sek

børst med blød tandbørste.. skyl straks med KOLDT vand.. tør grundigt af med viskestykke

 

 

til kedlen : plexus

 

ståluld 0000 er KUN ved rust angreb

Link til kommentar
Del på andre sites

Bare vær meget forsigtig på den lak. Særligt med kemikalier. Den kan være meget skrøbelig!!!

 

Du kan være uheldig at den simpelthen falder af i flager, selv ved mindste berøring. Tro mig! Du kan også være heldig at de har ramt en af de gode dage, hvor lakmesteren ikke havde indåndet alt for mange dampe.

 

Og fedt at du vil beholde det som koncerttammer! Jeg bød selv på det, og havde også planer om at beholde det som det stod, skulle jeg ende med at få fingrende i det.

 

Jeg kan i øvrigt fortælle dig at det er et Ludwig Power Factory Outfit du har fået fingrende i. Model 2024, da det er en 24" stortromme.

Link til kommentar
Del på andre sites

Bare vær meget forsigtig på den lak. Særligt med kemikalier. Den kan være meget skrøbelig!!!

 

Du kan være uheldig at den simpelthen falder af i flager, selv ved mindste berøring. Tro mig! Du kan også være heldig at de har ramt en af de gode dage, hvor lakmesteren ikke havde indåndet alt for mange dampe.

 

Og fedt at du vil beholde det som koncerttammer! Jeg bød selv på det, og havde også planer om at beholde det som det stod, skulle jeg ende med at få fingrende i det.

 

Jeg kan i øvrigt fortælle dig at det er et Ludwig Power Factory Outfit du har fået fingrende i. Model 2024, da det er en 24" stortromme.

 

Fedt med lidt info og historie! Tak for det :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du i øvrigt bliver træt af det, til tider, irriterende click-mount på tammerne så kan du smide de almindelige Ludwig beslag på i stedet.

https://www.thomann.de/dk/ludwig_p1216d_tom_floortom_boeckchen.htm?ref=search_prv_6

 

Den passer direkte i hullerne. Du kan dog være uheldig at der er lidt synlig nuanceforskel i lakken da click-mounten fylder lidt mere end de almindelige mounts.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu