Gretsch 70'er Stop Sign Badge


Henrik H.

Recommended Posts

Så fik jeg hentet mine "nye" Gretsch. Det er et gammelt 70'er kit, der er overmalet af tidligere ejer Tsk. :confused: Så der forestår en hel del rens og vask og polering og ...

 

Her er nogle billeder i nuværende stand:

 

dxNmhPe.jpg

 

kdTOMf6.jpg

 

YftmOEW.jpg

 

EtwEHxa.jpg

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Eller det vil sige, sådan så de ud da jeg fik dem hjem her sidst på eftermiddagen.

 

nu ser de sådan ud:

 

rom5FuB.jpg

 

Kanterne er ikke blevet vedligeholdt i de forgangne 45-50 år. Så de er fuldstændig plane... arh - der er lidt roundover på ydersiden.

Link til kommentar
Del på andre sites

Spændende:).!

 

Er bd reifer originale?

 

Det kan de sagtens være. De der grimme metalreifer var faktisk det eneste, der var en anelse ufedt ved de sæt. Det var først senere, at Gretsch fandt ud af, at træreifer er pænere. Mit Gretsch fra samme periode var med den slags reifer. Men eftersom de havde ligget badet i Nordsøen i et par år, var de heldigvis så medtagne, atr jeg blev nødt til at købe nogle lyse træreifer. Det hjalp!

 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Badet i Nordsøen ? Ok, sjovt at man har haft det - det har nok været billigst:).

 

Det er ikke pga. prisen. Det har formentligt kostet det samme, hvis ikke mere, at lave stålreifer. Men nogle firmaer mente at det var bedst med metalreifer på stortrommerne, for at sikre mulighed for en mere præcis tuning. Samtidig var risikoen for at reifen blev skæv mindre end med træreifer. Mente man.

 

Sonor gjorde det samme på deres topserier, som jo kostede spidsen af en jetjager. F.eks. kostede et 6 piece Signature over 5000$ tilbage i 1982. Det svarer ca. til 12500$ i dag som igen svarer til ca. 87000kr. i dag. Så det var ikke for at spare at det blev gjort ;)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Spændende projekt Henrik!

 

Jeg glæder mig til at se om du kan få malingen af. Jeg havde selv gang i noget lignende for noget tid siden, men da jeg opdagede hvor grim coatingen var under malingen tænkte jeg det var spildt arbejde. Så røg coatingen af i stedet ;-)

Farven nedenunder er Midnight blue pearl, den ser intakt ud i samlinger og ingen store skader. Lille skade på bagside af 12'eren. Der hvor jeg har fået indsyn til coatingen er den flot.

 

Hvis det går galt må de omcoates... måske Burgundy red... eller Champagne sparkle.

Link til kommentar
Del på andre sites

Kanterne på de gamle Gretsch er der ikke meget "kant" over.. De er nemlig som regel fuldstændig roundover. Dvs skindet får maksimal kontakt med kedlen, da skindet trækkes ned over hele kanten, da højeste punkt er på indersiden. Stortromme-kanten vil som regel være "almindelig", så lad dig ikke snyde - tammerne SKAL faktisk se sådan ud.

 

Muligvis behøver kanterne ikke særlig meget arbejde for at være skal de "bør være" fra fabrikken. Du kan ligge et billede op af tammernes kanter og stortrommens?

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu