Saybia buhet ud...


Recommended Posts

Ifølge Fyens Stiftidendes udsendte Jakob Martini var der tale om en vaskeægte "Elkjær" fra EM '84, da Saybia spillede på Roskilde Festivalen klokken 02.00 natten til søndag.


Da Saybia gik på scenen natten til søndag denne weekend var det for at præsentere det nye materiale som gruppen udsender på deres nye album til efteråret. Men gæsterne på fesstivallen var tilsyneladende i et helt andet humør end til at høre nye numre lørdag aften kl. 02.00.

 

 

 

Som Jakob Martini udtaler det: "De fem fynboer skød så langt over mål, at de ganske enkelt blev buhet ud af scenen. Ikke bare efter koncerten, men også mellem numrene.

 

- Hold nu op, bad forsanger Søren Huss, men publikum gav Saybia en fortjent lussing. Problemet var, at bandet gik på scenen udelukkende for at spille numre fra den nye plade, som endnu ikke er udkommet. Om så de havde lavet den bedste skive i rockhistorien, ville det projekt være mislykket."

 

 

 

Men han skriver så også: "Søren Huss forsøgte, at indvie publikum i den hårde proces, det har været for bandet at lave den svære efterfølger til supersuccesen "The Second You Sleep". I ni måneder har bandet buret sig inde i en svensk træhytte for finde sig selv, og lave andet kapitel i en af dansk rocks mest markante succes-historier. Når det er sagt, skal Saybia have ros for den musikalske præstation. Aldrig har de leveret så overbevisende sammenspil fra en stor scene."

 

 

 

Men hvad synes trommeslageren.dk's læsere om hele misæren? Er publikum nogle utaknemmelige skarn, eller har Saybia bare ikke tænkt sig ordentlig om før de lagde repertoiret til Roskilde? Giv din mening tilkende via nyhedsdebatten...

 

 

 

andet_050704_saybia.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes, det er modigt af Saybia - men til en festival? Der forventer de fleste jo at få et hit, som de kan synge med på. .. Så selvmål? Jo, måske..

Så må vi bare håbe, at det ikke spænder ben for deres nye plade - at folk ikke spreder et dårligt rygte ud fra den ene koncert.

 

;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Både og... På den ene side burde de have vidst at mudder-insmurte-alkoholikere for en uge-mennesker ikke vil høre nye numre kl 2 om natten.

Men jeg syntes samtidigt at det er så respektløst at publikum "Buher" af dem! Folk ved åbentbart ikke hvad et band som saybia har af et pres hængende over hovedet. Hvis de nu bare lige havde sat sig ind i hvilken process det kræver at lave bare at lave en middelmådig plade ;) ....

 

MVH Jens :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg syntes at det var en fed koncert, deres nye plade rockede fint nok! Men problemet var slutningen... _ALLE_ havde regnet med at saybia ville gå ud og lave et extra nummer fra deres gamle plade.. men nej, de blev væk.. og det var derfor publikum blev pisset... Men jeg syns da ikk folk var specielt utilfresse under koncerten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Under alle omstændigheder bør ingen buh'e af nogen! Det er ganske aldeles utilstedeligt! Men det VAR da også en vovet satsning ikke at give den drikfældige pøbel noget de kender. Den går vist KUN i jazzverdenen!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes det er en fuldstændig sindssyg satsning af Saybia når de ved at folk er trætte efter knap en uges druk og mudder over alt. Selvfølgelig er folk pirrelige og det kan da kun gå galt når de må vente til klokken to om natten, og så ikke engang får det de regner med.

 

På den anden side synes jeg også det er pinligt at publikum opfører sig sådan. Hvis man synes koncerten er så dårlig, må man da forlade den i tavshed i stedet for at råbe og skrige og ødelægge den for dem der måtte bryde sig om det (herunder bandet)...

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg synes det var noget rigtigt fedt matriale de havde fundet frem til i den træhytte! èn ting er hvordan publikum spiller, en anden ting er hvordan bandet spiller, og i det her tilfælde spillede bandet kanon! Og publikummet at mudder!

 

En fed koncert ifølge mig!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg var der ikke, men har 83 venner der var til den koncert, de siger at musikken egentlig var fed nok, men at folk ikke vil høre nyt materiale til en festival, på en sådan, er stemningen til at man skal kunne skråle med på de fleste sange. Saybia kunne måske godt have fedtet et par nye numre ind, men at de vælger slet ikke at spille nogle gamle, det lyder som et alt for stort sats...

 

En anden ting jeg ikke forstår, det er hvorfor Saybia ikke vælger at gå ind på scenen igen, og spille 2, måske 3 af deres gamle numre, det ville kunne have reddet dem en del...

Link til kommentar
Del på andre sites

En anden ting jeg ikke forstår, det er hvorfor Saybia ikke vælger at gå ind på scenen igen, og spille 2, måske 3 af deres gamle numre, det ville kunne have reddet dem en del...

Mon ikke det er gået hen og blevet en principsag for dem...

 

Det må heller ikke være særligt sjovt pludseligt at skulle spille nogle numre man ikke har øvet på i over et halvt år. Især ikke et sted som Arena, og efter at publikum har buhet af en under hele koncerten. Jeg mener, det havde jo kun gjort det værre hvis de var gået ud og spillet noget de ikke kunne ordentligt.

Link til kommentar
Del på andre sites

Efter at have skamspillet de numre i et årstid tror jeg nu nok de ka dem temli meget.....

 

Iøvrigt...Stakkels band, men igen, ville jeg nu også være blevet lidt træt af en MetallicA-koncert udelukkende med St. Anger materiale, dog ikke nok til at buhe! Det ka man bare ikke - slet ikke som musiker...Så ved man jo hvordan det er at stå deroppe.... :unsure: :cigar:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg så ikke koncerten, fordi jeg troede de ville spille alle de gamle - og folk ville græde og sjunge med - og måske sejle op af åen!

 

Havde jeg vidst, at de kun spillede fra den nye plade, havde jeg med garanti bevæget med derop - og nyt hvad end den bød på.

 

Jeg synes det er møgfedt, at de tør.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg er netop kommet hjem på fyn efter en ret fed festival i Roskilde.

Om det så var fed musik de spillede var det bare ikke folk ville ha. heller ikke mig og mine venner fra netop afsluttede musik-efterskole ophold.

Vi kom en halv time inde i koncerten, da sabya i vores øjne i forvejen er lidt stened. men der var allerede der så få publikummer at der var plads i burene oppe foran scenen. Pladser folk har stået i time lang kø for at få.

Efter det første nummer vi tiggede Søren Huss "Vi ved vi har skrevet nogle numre som i er kommet for at høre i aften" >Jubel fra publikum< "men vi har skrevet nogle nye numre vi rigtig gerne vil ha lov til at spille for jer" >De blev da buet igang med det næste nummer.

Historien om min 10min lange Sabyakoncert.

-Så gad vi ikke høre mere...

 

Kristian.. :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

Efter min mening burde man give dem en chance, det er sikkert noget andet når man er fyldt op med øl og mudder... Men det virker lidt ondt for Saybia fyrene at de siger velkommen, og bliver buet igang med numrene...

Skal lige siges at jeg hgik på samme efterskole som Hr. Regel :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Er der nogen herinde, som har prøvet at stå(sidde) på en scene, der ville gå ud og buhe af NOGEN. Det ville jeg aldrig. Det må være den værste nedtur....Har heldigvis aldrig prøvet det....

Link til kommentar
Del på andre sites

Efter det første nummer vi tiggede Søren Huss "Vi ved vi har skrevet nogle numre som i er kommet for at høre i aften" >Jubel fra publikum< "men vi har skrevet nogle nye numre vi rigtig gerne vil ha lov til at spille for jer" >De blev da buet igang med det næste nummer.

 

Historien om min 10min lange Sabyakoncert. -Så gad vi ikke høre mere...

 

Kristian..

Helt ærligt! Efter ét nummer? Sig mig tager man kun til festival for at høre "det man kender" og er det forbudt at høre noget nyt? :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst anders.k

Altså nu var jeg selv til koncerten. Og det var ikke efter første nummer der blev buhet.. jeg tror vi skal helt frem til femte eller sjette nummer, hvor det gik op for folk at der ikke ville komme noget gammelt. Søren Huus virkede på mig ret arrogant, og det gjorde min koncert oplevelse ret dårlig. Jeg valgte at gå efter det sjette nummer. Kl. 2 om natten (Og der var faktisk en tyve minutter forsinkelse) holder man bare ikke til det. Ikke mig ihvertfald! Og så kan man sige, at min negative holdning omkring den koncert er fordi jeg ikke kan lide Saybia. Og nej, sådan er det ikke, for så var jeg ikke gået derned kl. 2 om natten, jeg boede ved tårn N. (Bag grusgraven). Og der tager det ca. 20 min i mudder at komme op til Arena. Og jeg blev så skuffet. Selvfølgelig vil vi gerne høre nyt, men bland det med noget gammelt. Og så må der sku' gerne være en overvægt at nye numre, men folk skal altså også havde noget at holde sig oppe på, og det kunne være et par sange fra "The Second you sleep"...

 

det var bare lidt at min mening....

 

-anders

Link til kommentar
Del på andre sites

Nu var jeg ikke til stede eller noget andet, men selv jeg viste at de i koncerten ville spille hele albumet ud i én køre. Så hvis publikummet virkelig havde interesseret sig for Sabia, viste de (størstedelen i hvert fald) at det var nye numre det hele. Ergo, ville man ikke opleve det så var man nok gået forkert.

 

Når Sabia har gjort det så klart at de ville spille nyt, så kan jeg kun have respekt for deres beslutning. Selvom det kan undre mig, at de ikke lige gik ud og spillede de største hits fra deres gamle plade som ekstra numre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu