Trixon Stortromme problem


basse36

Recommended Posts

Jeg har fået fat i en "gammel" Trixon stortromme. Badget siger at den er før 1957. Desværre lavede Trixon ikke trommerne i tomme-mål dengang. Derfor er udvendigt mål på trommen = 49,5 cm. Derfor er et 20" skind for stort. Jeg synes jeg har søgt vidt og bredt. Jeg har endda sendt mails til info@trixondrums.de , men de svarer ikke.

Er der nogen der kan hjælpe mig med at finde skind til denne herlige tromme? 

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Hej Basse...

 

Det rigtig irriterende med de gamle  Trixon tommer - og skind der ikke passer pga metriske mål.

Jeg " har selv været der" og kommet  videre - med en brugbar tromme.

ST drums er ikke vejen, de kan ikke hjælpe - så det er naturskind og håndværk.

Sender  dig en besked /mail og du kan kontakte mig.

 

mvh- Mains

 

Link til kommentar
Del på andre sites

NEJ -desværre .... 20´´ stortromme skind -  har  jo samme størrelse  som 20 ´´ tom- skind.

 Det er altså ikke "tommemål" ....Det er metriske mål, der ikke  laves og sælges i forretning eller på nettet. Har checket i Tyskland.

Jeg har  selv rodet med 4  sæt, og det er  gammeldags naturskind der skal på - hvis man kan finde det. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg fandt lige nogle 20" Pre International Remo skind frem og målte diameterne... Målebåndet siger ca. 49.7 indvendig (der hvor bearingedge skal ligge an) og 50.0 indvendig i metalkant. Udvendig metalkant er 51.8.

De hedder Remo (BR-1120-PR-) Ambassador coated, der er 2 stk. og de er aldrig brugt. Hvis du kan bruge dem kan du købe for dem begge for 350,- plus porto.

Hilsen Henrik

Link til kommentar
Del på andre sites

 20 Pre-Int. passer  heller ikke, har  selv  prøvet....

Altså 20´´ alm. skind er  for stort - så er  der  ikke plads til  reifen, og  T-rods kan ikke "fange " beslaget og skrues i.

20 ´´ Pre-int. er så for lille...... det ligger midt i mellem..... mulig omkring  50.5 cm. på skind indv. mål.

ST-drums kan leverer skind i forskellige  metriske mål, bare ikke til  Stortrommer. Var i kontakt  med Ingo Wintherberg / Trixon, som solgte mig   2 brugte  Naturskind, der kunne tilpasses.

Skide besværligt - men sådan er det..... på de  helt gamle Trixon modeller.

Så ingen moderne standard plastskind passer !!!

/Jørgen

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu