Lidt øvning


Simon Duun

Recommended Posts

Så fik jeg endelig købt et el-sæt (Roland TD-15KV), så nu skal der skisme øves!
I den anledning kunne jeg ikke lade være med at lave et klip, med noget practice stuff.
Bruger forresten Addictive Drums 2 som controller. Kan varmt anbefales :tu:

Håber i kan lide det :-)

 

 

 

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, teknikken er der bestemt ikke noget i vejen med .. :tu:


Er du tilfreds med dynamikken i dit nye sæt - og kommer alle anslag igennem, som de skal ..?

Ku' godt tænke mig at vide, hvad du bruger at indspille med. For mig lyder det til, du blot bruger en extern optager af en slags. Jeg ku' godt tænke mig at høre, hvordan lyden ville være, hvis du optog direkte fra computeren (igennem Addictive'n). Hvis du allerede gør det, må det være fordi, jeg ikke er vant til at lytte til "Jazz-trommerne" på mit TD-25.


Hvordan med din hihat-pad, virker den godt? - Selv bruger jeg blot en CY-8 pad og en FD-8 fod-pedal. Har ofte tænkt på at skifte den ud med en VH-11, som din må være.

  • Upvote 1
Link til kommentar
Del på andre sites

På 12/06/2017 den 07:08 , Hamselv skrev:

Mr. Jazzzzz

De siger da fedt.

Lækker feeling du har.

Mange tak. Og ja, kan ikke helt løbe fra Jazzen :rock:

På 12/06/2017 den 18:38 , søs skrev:

Ja, teknikken er der bestemt ikke noget i vejen med .. :tu:


Er du tilfreds med dynamikken i dit nye sæt - og kommer alle anslag igennem, som de skal ..?

Ku' godt tænke mig at vide, hvad du bruger at indspille med. For mig lyder det til, du blot bruger en extern optager af en slags. Jeg ku' godt tænke mig at høre, hvordan lyden ville være, hvis du optog direkte fra computeren (igennem Addictive'n). Hvis du allerede gør det, må det være fordi, jeg ikke er vant til at lytte til "Jazz-trommerne" på mit TD-25.


Hvordan med din hihat-pad, virker den godt? - Selv bruger jeg blot en CY-8 pad og en FD-8 fod-pedal. Har ofte tænkt på at skifte den ud med en VH-11, som din må være.

Takker igen. I forhold til dynamikken, så er jeg faktisk positivt overrasket. De første par dage var det svært at vænne sig til,
men da jeg fik Addictive Drums 2, blev det hele meget mere dynamisk og der kom mere spilleglæde.

Det du hører i klippet er direkte fra Addictive Drums 2. De sæt man får med lyder svine godt. Meget tæt op af akustisk :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Mikkels skrev:

Lyder fedt.

On a different note: får du ikke ondt i hånden, når du stritter sådan med pegefingeren?

Faktisk ikke. Mærkelig er at jeg har lagt mærke til min pegefinger stritter sådan, men det føles underligt nok naturligt :huh: :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

Computer-programmet "Addictive Drums 2" og andre lignende tromme-programmer reducerer dit el-trommesæt til blot at være triggere for programmet.

Du forbinder dit lyd-modul til din pc med et kabel, der har MIDI-stik i den ene ende (modulet) og usb-stik i den anden (pc'en). Så det er blot selve impulsen fra de forskellige tromme-pads, der går gennem dette kabel.

Lydene, du hører i Simon's video, stammer altså fra programmet "Addictive Drums 2" - det er rigtige trommer og bækkener, der er indspillet med forskellige bløde / kraftige anslag (velocitet). Så vidt jeg har forstået, er der flere tusinde "samples" af lyde i programmet - altså af både samme tromme/bækken spillet på med forskellig "velocitet" - og mange forskellige trommesæt.

Det eneste problem, jeg har hørt omkring denne måde at bruge el-sæt på, er - at der kan være "lantecy" / forsinkelse på lydene. Altså at man skal indstille denne "latency", så forsinkelsen ikke høres.

Dette var en kort gennemgang af, hvad tromme-programmerne kan - håber ikke, det var for meget "skåret ud i pap" ...

Link til kommentar
Del på andre sites

På 6/24/2017 den 20:05 , søs skrev:

Computer-programmet "Addictive Drums 2" og andre lignende tromme-programmer reducerer dit el-trommesæt til blot at være triggere for programmet.

Du forbinder dit lyd-modul til din pc med et kabel, der har MIDI-stik i den ene ende (modulet) og usb-stik i den anden (pc'en). Så det er blot selve impulsen fra de forskellige tromme-pads, der går gennem dette kabel.

Lydene, du hører i Simon's video, stammer altså fra programmet "Addictive Drums 2" - det er rigtige trommer og bækkener, der er indspillet med forskellige bløde / kraftige anslag (velocitet). Så vidt jeg har forstået, er der flere tusinde "samples" af lyde i programmet - altså af både samme tromme/bækken spillet på med forskellig "velocitet" - og mange forskellige trommesæt.

Det eneste problem, jeg har hørt omkring denne måde at bruge el-sæt på, er - at der kan være "lantecy" / forsinkelse på lydene. Altså at man skal indstille denne "latency", så forsinkelsen ikke høres.

Dette var en kort gennemgang af, hvad tromme-programmerne kan - håber ikke, det var for meget "skåret ud i pap" ...

I forhold til latency: Nu er jeg så mac-bruger, så ved ikke hvordan det er på Windows nu til dages, men på mac er der absolut ingen latency. Alt er real-time. Men ellers ja, alle lyde du hører er fra Addictive Drums 2. Det fede ved AD2 er at du også selv kan sammensætte trommer/bækkener som du ønsker. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

20 minutter siden, Simon Duun skrev:

I forhold til latency: Nu er jeg så mac-bruger, så ved ikke hvordan det er på Windows nu til dages, men på mac er der absolut ingen latency. Alt er real-time. Men ellers ja, alle lyde du hører er fra Addictive Drums 2. Det fede ved AD2 er at du også selv kan sammensætte trommer/bækkener som du ønsker. :-)

Det er heller ikke sikkert, det er noget problem på pc'er længere. Jeg bruger ikke selv lydprogrammer - kun selve lyd-modulet (TD-25), hvor du også sagtens kan sammensætte de forskellige lyde, som du vil.

Men det er da helt klart bedre at bruge fx AD2 eller lignende - det kræver dog både lyd-modul, en kraftig pc og et godt lydkort. Personligt gider jeg ikke slæbe så meget udstyr med på spillejob - så jeg nøjes med lyd-modulet.

Det lyder nu osse ganske hæderligt, synes jeg - her et udtag fra min mixer-monitor på job, hvor trommerne så s'fø'li' er for høje i forhold til mine med-musikanter:

http://skjelmose.mono.net/upl/9821/Feellikedancin.mp3

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

latency opstår kun hvis man ikke har

fundet den rigtige eller en for gammel driver

og ja søs roland modulerne har et ganske

fornuftigt udvalg af lyde 

dog kræver det også en del (nørderi) at

justere lydene !!!!

jeg fandt et sted hvor man kan  købe og downloade pakker

lavet af nørder der har brugt meget tid på at

finpudse lydene :) for et fornuftigt

beløb , hvis man ikke har tid eller lyst

til at blive "roland mester !!!"

gert

Redigeret af shell master
Link til kommentar
Del på andre sites

7 timer siden, Mikkels skrev:

Er der forskel på de forskellige moduler, når man kører AD2 via MIDI? Eller kan man i princippet bruge et af de billigste moduler, når man ikke skal bruge rolands lyde alligevel?

Tror da bestemt, du kan bruge hvilket som helst lyd-modul, hvis du bruger AD2 eller andet tromme-program via MIDI.

Om alle moduler kan registrere "velocity" / forskel i styrken på dit slag, ved jeg dog ikke ...

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu