Pris på spillejob


jonaslind

Recommended Posts

Hey folks

Har jeres band en politik om pris på job, når der er længere transporttid?
Tager I forhøjet kørselstilskud, tager i mere for jobbet, gør I begge dele?

Vi har lige stået i en situation, hvor vi blev spurgt om et job i Hobro. Vi er alle bosiddende i Odense, dvs. en transporttid på + 2 timer hver vej.

Jeg blev overrasket over, at de andre medlemmer af bandet krævede 66% oveni normal hyre + transport (3-4 biler, fremfor 1 bil + trailer + 1 bil).
Jobbet krævede, at vi ankom på forskellige tidspunkter, for at spare 2 personer for 5 timers ventertid.

Selvsagt (måske ?!?!?) fik vi ikke jobbet, da baggrunden for at spille jobbet, var et tidligere job til "normal" hyre.

Jeg var ikke enige med de andre i bandet, men det var der jo ikke noget at gøre ved.

Hvad siger TS-monopolet?

Link til kommentar
Del på andre sites

I vores band tager vi også ekstra til transport, hvis det f.eks er over Storebæltsbroen. Hvis vi skal stille tidligt op, så vi derved får lang ventetid, så koster det også ekstra. Hvis folk ikke er interesseret i, at betale ekstra for ventetid, så tilbyder vi at stille op mens festen er i gang med den forstyrrelse af festen, der ligger i det. 
Vi tager ikke decideret ekstra hyre bare fordi jobbet ligger langt væk, men kunden får heller ikke vores billigste pris.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Du giver selv svaret, synes jeg - meget mere kan man ikke forvente at få.

2 timer hver vej er måske i det hele taget liiiidt kort afstand for at kunne tage ekstra betaling - men det må man jo vurdere. Det antyder på en måde, at man ikke er vant til at spille udenfor kommunegrænsen......

:-)

Skal man betale broer eller færger, eller der så langt at overnatning er nærliggende, så synes jeg fint at man kan lade det indgå i prisen.

Men det vil altid være en vurdering - herunder hvor gerne man egentlig vil have jobbet.


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Det handler vel også om, hvor "sulten" man er. Hvis man synes, det er meget langt væk, og man faktisk ikke rigtig gider, kan man jo sætte prisen så højt, at kunden siger nej.... Andre er mere trængende og kører gerne langt efter jobsne.

Spiller man original musik, kan man ikke være for krævende, da mange steder, der har original musik, får kommunal støtte og betaler kun en tarif pr. mand. Til gengæld kan man jo på alle spillejobs trække kilometer og diæter fra.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Netop - husk at trække kilometer og diæter fra til spillejobs, som Lars skriver. Så vidt jeg er orienteret, kan man endda benytte den "dyre" kilometer-sats på 3,53 kr/km .. se her: https://timeline.360businesstool.com/statens-km-takster-for-korsel-2017/

Så kørsel i sig selv behøver ikke betyde en højere hyre - i min bog. Dog vil jeg - som andre osse er inde på - nok tage mig extra betalt, hvis jeg skal med færge eller over en betalings-bro. Men igen - det kommer helt an på, hvor "sulten", man er.

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Man kan ikke trække diæter fra længere. Kun kilometersats og bilagsdokumenterede udgifter til mad og overnatning. Og ja, det er den dyre sats. 

Men nu er det vist private jobs, vi snakker om, så det er jo ikke sikkert fradrag og skatteregler er helt så relevante...

Redigeret af Mikkels
Link til kommentar
Del på andre sites

26 minutter siden, Mikkels skrev:

Man kan ikke trække diæter fra længere. Kun kilometersats og bilagsdokumenterede udgifter til mad og overnatning. Og ja, det er den dyre sats. 

Men nu er det vist private jobs, vi snakker om, så det er jo ikke sikkert fradrag og skatteregler er helt så relevante...

Med diæter mente jeg netop føde/overnatning med bilag. Og ang. "private jobs" - det ændrer vist ikke ved, at alt skal opgives.

Personligt benytter jeg mig ikke af "sorte jobs" - alt indgår i regnskabet .. og altså osse kilometer, forplejning og indkøb af instrumenter .. og der ud over scene-tøj, scene-udstyr og lignende.

I den sidste ende tror jeg ikke, det giver den store forskel - i hvert fald ikke hos mig, der ofte kører Jylland tyndt for at øve (kilometer her kan osse trækkes fra) og til/fra spillejobs.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for jeres svar.

Jobbet krævede ikke en bro-afgift, men havde der været der, var det iberegnet transportudgifterne.

Det handlede kun om, at en transporttid på 2 timer skulle udløse en merbetaling på 66%.

Jeg er ikke enig med bandets beslutning, men jeg kan jo heller ikke spille jobbet kun på trommer. :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu