2x DPA 4099D til snare top/bund?


Rødgaard

Recommended Posts

Kære trommeslagere.

Jeg står og skal investere i en god løsning i forhold til miking af min snare. Før har jeg bare brugt en SM57 til top og har faktisk helt undladt en bundmikrofon. Jeg savner dog toppen fra en bundmikrofon og kondensatorens crisp!

Min fremtidige løsningen skal være langtidsholdbar, så det er selvfølgelig givet, at jeg er nødt til at komme af med nogle knaster.

Som overheads har jeg et sæt lækre neumann, og resten af sættet er også mik'et godt op – jeg mangler bare lilletrommen.

Jeg har forelsket mig en smule i DPA's 4099D pga. følgende:

  • Gode super-nyre kondensatorer, der er nemme at adskille fra resten af sættet, sådan bleed minimeres?
  • De er nemme at mounte på reifen, og man undgår derved ekstra mikrofonstativer i ubekvemte positioner.
  • Nemme at justere sådan man uden problemer kan eksperimentere med forskellige hældninger og positioner.

Er der nogle af jer, der har erfaringer med disse mikrofoner? Det behøves ikke nødvendigvis være både som top og bund på lilletrommen. Alt erfaring mm. modtages med kyshånd.

360 graders video med musikken jeg spiller kan findes her

Mvh. Per Rødgaard

Redigeret af Rødgaard
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Hej Per.

AudioTechnica laver denne mikrofon: AE3000. Den er ret fed på lilletromme. Jeg placerer den, så den nærmest er ved siden af lilletrommen og peger ind mod kedlen, samtidig med, at den lige "kigger op" over reifen på trommens top. Du kan evt. prøve min (jeg bor i Århus og øver i Monorama).

Jeg bruger nu også SM57 eller Shure 545 live. Det kan lydmanden godt li', for så skal han bare gøre, som han plejer. 

Mvh

Erik

Redigeret af erik frey
Link til kommentar
Del på andre sites

21 timer siden, Lause skrev:

AE3000 er en rigtig fed mikrofon.

 

Jeg kan anbefale at kigge efter BeyerDynamic M201. Min favorit på snare.

Ja, BeyerDynamic 201 er også god til lilletromme (blandt rigtigt mange andre ting). Sådan en kan du låne også, så kan du sammenligne side-by-side.

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
På 9/7/2017 den 12:49 , Rødgaard skrev:

De er nemme at mounte på reifen, og man undgår derved ekstra mikrofonstativer i ubekvemte positioner.

Nemme at justere sådan man uden problemer kan eksperimentere med forskellige hældninger og positioner.

 

På 27/7/2017 den 14:45 , Rødgaard skrev:

Jeg endte med at købe to dpa 4900D og leger i skrivende stund med placering mm. ^_^

Selv om de kan mountes på reifen, og det er let og nemt og elegant, så tag lige at prøve med montering på stativ. Det kunne jo være, at den øgede fleksibilitet mht. placering opvejer besværet med at få stativet stillet op. Clips på reiferne er fede i livesituationen fordi det er nemt og overskueligt og du slipper for at slæbe to stativer, men det er ikke nødvendigvis den bedst lydende placeringsmulighed.

Tillykke med købet.

Mvh

Erik

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu