Børne trommesæt


Malbjerg

Recommended Posts

Hej med jer, 

Min dreng på 3 år er begyndt at vise interesse for at spille trommer og jeg er begyndt at se lidt på et børnesæt. 

Jeg vil godt finde et der ikke bare er legetøj og har overvejet et café sæt. 

Er der nogen som har erfaring med det? 

Redigeret af Malbjerg
Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du undgår de billige mærker, såsom - George Hennesey, Trax, Millenium, Star Sound, StringSite, Big Beat, Maxtone - så går du ikke galt i byen.

Fx. ville jeg personligt ikke være ked af at spille på et sæt som dette - "DrumCraft S6" fra Modern Drums i Århus:

http://www.dba.dk/trommesaet-drumcraft-s6-sae/id-1033751069/

... eller - endnu bedre - "Gretsch Catalina Club":

http://www.dba.dk/trommesaet-gretsch-catalina/id-1035293116/

Link til kommentar
Del på andre sites

Det kunne være at jeg skulle finde en holder, så en gulv tom kan bruges som stortromme. Så skal jeg bare ha en et mindre hihat stativ og lilletromme stativ og måske få fat på en mindre lilletromme 

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Malbjerg skrev:

Det kunne være at jeg skulle finde en holder, så en gulv tom kan bruges som stortromme. Så skal jeg bare ha en et mindre hihat stativ og lilletromme stativ og måske få fat på en mindre lilletromme 

Den tanke havde jeg også, men vidste ikke, om du var til "gør det selv".

SA400968-1.jpg

Billedet ovenfor viser mit Ludwig-sæt, hvor 16" gulvtammen er konverteret til stortromme - med en simpel "holder", jeg selv har lavet (efter en ide fra you-tube).

Du kan se hvordan nedenfor, hvis det skulle have interesse - og det er gratis at lave. Holderen låses med det ene gulvtam-ben, som også holder trommen oppe i fronten:
 

SA400935.jpg

SA400936.jpg

SA400937.jpg

SA400938.jpg

20120226_184057-2.jpg

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu