Deep Purple - Highway Star - Drum Cover


SymbolChoke

Recommended Posts

Mange tak for de pæne ord Hamselv.

Det glæder mig du synes om videoen.

Jeg håber på sigt at spille med et cover band (på akustiske trommer), og tænker tit på, hvor meget man mon kan "tillade" sig at variere fra de originale sange.

Folk med erfaring på dette område, må meget gerne byde ind med deres viden.

På forhånd tak.

Link til kommentar
Del på andre sites

Da jeg spillede i coverbands synes jeg det fede ved det var at levere sin egen version af nummeret, og ikke bare lyde som originalen. Man skal dog sørge for at man stadig kan kende nummeret, for folk vil jo gerne høre noget de kender og kan skråle med på.

Hvor langt man kan gå kommer an på de andre medlemmer og selvfølgelig publikum.

Det vigtigste er nok at man selv synes det er fedt, og lever sig ind i det, for så kommer det bedst ud over scenekanten.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for jeres input. 

Min formulering "på sigt" var måske ikke så forklarende, men det der står i vejen for mig, er at jeg ikke har akustiske trommer, og tanken om at bruge el-trommer live er ikke noget der frister mig.

Der er for tiden nogle andre ting der kræver min opmærksomhed, men en gang i fremtiden er et cover band bestemt noget jeg gerne vil bruge tid og energi på.

Jeg forstår at der er bredde rammer for hvordan man spiller en given sang, hvis ellers det passer med resten af gruppen, og selvfølgelig kan genkendes af publikum.

Mindes at have set et dansk AC/DC cover band, hvor trommeslageren til min store undren fik fyret adskillige fills af i Back In Black.

Det handler nok alt sammen om balance.

Tak igen.

Vh. Mike

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu