S-Hoops


Dennis Hentrich

Recommended Posts

Jeg kunne virkeligt godt tænke mig at prøve nogle S-Hoops på mine Ludwig trommer, men inden jeg går ud og bruger en masse penge på dem kunne jeg godt tænke mig at høre nogle erfaringer.

 

Jeg har kun prøvet dem på lilletrommer, hvor jeg har haft blandede resultater. På nogle lød de fantastisk, på andre knap så godt. Men jeg har aldrig haft dem på tammer.

 

SÅ, erfaringer søges! Gode såvel som dårlige.
 

Skulle nogen i Københavnsområdet i øvrigt have nogle liggende man kunne låne og afprøve ville det være helt fantastisk. Gerne seks huls 13" og otte huls 16".

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey Dennis,

Jeg har desværre kun erfaring med s-hoop på snares. Men på lige præcis lilletromme har jeg fantastiske erfaringer, og da man i mange stilarter spiller mest på lilletrommen, er det også en stor fordel, at reifen skåner stikkerne.
Lydmæssigt lyder det dejligt - et godt eks. er min første erfaring med s-hoops på en messing Drum Gear 13x7 vistnok. Har aldrig hørt så varm klang i en tromme før.. Har også hørt tilsvarende tromme med andre reifer, skal det lige siges..

Har dog ikke lige hørt tommer med s-hoops, så håber da, der er andre herinde med den erfaring :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

13" og 18" er på lager hos Gunnar mens 16" skal bestilles. (sjovt nok havde jeg troet at det var omvendt med 16/18) Men det gør at jeg for alvor kan A/B teste, da jeg har to identiske 13'ere og to identiske 18'ere. Så skal jeg bare have ens skind på, og måske låne sådan en Drum Dial for at de også stemmer helt ens.

 

Jeg havde egentlig først overvejet støbte reifer, men de koster en bondegård, så nu bliver det disse. :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en drum dial, du kan låne hvis du kommer forbi Holmen en dag.

Støbte reifer er dyre, og jeg synes personligt, at støbte reifer på tammer er meget kontrollerede i lyden og mindre frie og buldrende, som jeg godt kan lide tammer. Tror klart at s-hoops samler lyden bedre, end støbte der måske samler lyden for meget.. 
Altsammen en smagssag selvfølgelig :-) 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu