Ergonomisk trommestol til dårlig ryg


Balzanie

Recommended Posts

Hej kære medslagere

Jeg er omkring de 50 med  lidt rygproblemer og for mange kilo på kufferten,  efter jeg er begynder at arbejde lidt mere seriøst med dobbeltpedal, syntes jeg at jeg sider dårligt på min gamle trommestol hvor sædet vipper lidt osv.

Så jeg har kikket stole og vil bare spørge om der er nogle der har forstand på ergonomi og kan anbefale en god stol. Jeg har selv kik på Tamas ergorider.

Link til kommentar
Del på andre sites

Roc'n'Soc nitro rider. Komfortabel motorcykelsaddel med stof (godt mod sved), gaspatron som giver lidt ekstra affjedring, og så er den fuldstændig uopslidelig. Jeg har tre, den ældste over 20 år gammel. Ryglæn kan tilkøbes. En halvdyr stol, men den er alle pengene værd!

 

Link til kommentar
Del på andre sites

"Sjovt" nok var det osse omkring de 50, jeg fik problemer med ryggen, når jeg spillede trommer.

Dette blev løst med en "Pearl Roadstar D2000BR Chair". Bedste stol, jeg nogensinde har haft - var det ikke for den, spillede jeg nok ikke i dag (blir 58 li' om lidt). Nu kan jeg snildt spille "Balle" en hel aften uden problemer.

Tror dog ikke, den kan købes fra ny mere - jeg købte min brugt for 1200 kr - alle pengene værd.

 

IMG_0085.JPG

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Balzanie skrev:

Pearl. Modellen ser spændende ud jeg mega ondt i halebenet og det ser ud til at der er taget højde for dette med den der lille udskæring bagtil.

Præcis - jeg vender osse stolen, så udskæringen vender bagud. Den har en meget tyk polstring i sædet (som er meget fast i det) - og ryglænet passer nøjagtig til min lidt "svajede" lænd .. Kan du finde en sådan stol - ny eller brugt -  tror jeg dine problemer er løst ...

Bemærk dog, den er lidt tung at transportere ..

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu