Ophæng til tam


Mr. Moth

Recommended Posts

Halløj allesammen.

Jeg har brug for jeres råd i forbindelse med et tam ophæng. Jeg købte nogle jomfru trommer, men når jeg stiller 12" tammen på et lilletrommestativ dræber det trommen. Jeg har andre trommer med RIMS på og det fungerer godt. Men er der andre alternativer der er bedre, og måske endda billigere?

Mvh Frederik 

Link til kommentar
Del på andre sites

10 timer siden, Hasse Tang skrev:

Du kan lade dem svæve frit i luften...

Spøg til side: mig bekendt er der ikke noget der kan slå rims på hverken pris, klang eller trommens  generelle velbefindende. Beslag direkte på kedlen risikerer at vride den skæv med tiden. 

Det var nu også det jeg tænkte. Men har du en idè om hvor man køber RIMS? Jeg kan ikke finde dem i danske butikker og tysken har kun nogen Dixon. Måske Dixon er godt nok. Prisen er helt fin, selv om at jeg også skal finde et beslag som skal holde på tam-armen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Dixons RIMS er glimrende, jeg har selv adskillige af dem. Det er jo en meget simpel konstruktion, og der er ingen grund til at betale 3-4 gange prisen for et sæt originale Gauger. Både Drumstick og Slagtøj Centret plejer at have RIMS på lager, men deres hjemmesider er ikke altid helt opdaterede.

Hvis du gerne vil sætte tammen på et stativ kan du evt. prøve at sætte den så reifen ikke rører bunden af kurven; i stedet skal kløerne hvile mod reifen der hvor den bøjer (altså kun holde på den yderste del af reifen), det skulle angiveligt tillade den at resonere bedre.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tænker at det bliver en Dixon. Jeg har prøvet forskellige måder at sætte tammen på lilletromme stativet, og der hvor den giver bedst lyd er når den sidder helt løst mellem kløerne. Men så rykker den sig efter kort tid. 

Måske jeg lige prøver at lave en hjemmelavet "skumgummi" løsning, som der også er poste i denne tråd. Men ender nok med en RIMS hvis det andet ikke virker optimalt. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu