peter@wamg.dk

Percussion tracks / Roland SPD-SX

Recommended Posts

Hey,

Har investeret i Roland SPD-SX, med henblik på at supplere trommespillet med percussion track.

Nogen herinde der har erfaring med hvilken software der duer til at lave sådanne tracks - og som er til at betale sig ud af. (skal måske nævne at jeg ikke er den store 'haj' udi brug af software - vil egentlig hellere bruge tiden med stikkerne i hænderne:-))

/Peter

Du kan i princippet bruge en hvilken som helst DAW (indspilningssoftware): Logic, Pro Tools, Studio One, Garage Band eller… Det vigtigste er at de filer du overfører til SPDS-x'en er waw-filer, og jeg mener at de skal være 16 bit (tjek manualen for en sikkerheds skyld). Ellers virker de ikke. Hvis du har begrænset erfaring med den slags kan jeg godt anbefale Garage Band. Billigt og simpelt at bruge og overskue, og det kan formentlig alt hvad du får brug for. Virker dog kun på Mac, men der findes vist udmærkede PC-kompatible alternativer.

Reaper er en absolut faktisk  DAW.

Gratis i prøve version, men der er ingen begrænsninger. Efter 30 dage kan man vælge om man vil betale 60$ for det, eller køre videre gratis. Men 60$ er enormt billigt ift hvad man får og det kører både på Mac og pc.