Ludwig classic maple fab4


vilmar

Recommended Posts

Hej alle. 

Påtænker at købe et af disse sæt.

https://m.thomann.de/dk/ludwig_classic_maple_fab_22_black_oy.htm?ref=msg_a_4

Pris hos Thomann omkring de 23k. 

Inden jeg kaster mig ud i så dyrt et eventyr, vil jeg gerne vide om der er nogle af jer, der ved om de er pengene værd. De bliver produceret i USA, kan jeg se, hvilket måske borger for kvalitet..? 

Jeg overvejer at købe nyt, da jeg forestiller mig at det holder bedre, og jeg ikke er til at trawle nettet gennem for at finde stumper, hvis noget ryger osv. 

Håber at høre jeres input. 

Vh Lars 

Link til kommentar
Del på andre sites

For 23.000 kr. kan du få rigtig meget godt. Hvis du vil købe nyt og er ude af neo-vintage alá det sæt du linker til, så vil jeg give mine varmeste anbefalinger til C&C Player Date, som du kan finde masser af demoer af på youtube og andre steder på nettet. Jeg købte selv sådan et sæt for nogle år siden og de lyder (i mine ørerer) fantastisk! Dengang kostede de mig omkring 14.000 kr. hvilket jo også er en hel del mindre end 23.000.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tak for svar. 

Jeg er nok lidt mærkerytter. Har altid ønsket mig et Ludwig, og orker ikke at skulle døje med vintage, skæve kedler og hardware osv.  

Vil have et sæt der kan skilles og samles gentagne gange, uden at det falder fra hinanden.

Sættet koster kun 2000 dollars over there, hvilket nok er en mere fair pris, men med fragt og told er prisen en anden her i lille Europa. 

Har efterhånden været, og er, ejer af alle mulige trommemærker, men mangler et ægte USA produceret Ludwig i min skalp. Har også tjekket andre mærker, blandt andet DRS drums her fra lille Aarhus, der laver nogle fantastiske kedler, men det er jo ikke et Ludwig...

Jeg må forsøge at støve et op jeg kan prøve, og finde ud af om drømmen står mål med kvaliteten. 

Vh Lars 

Redigeret af vilmar
Link til kommentar
Del på andre sites

Min oplevelse er netop at hardwaren virker lidt skrøbelig, ikke mindst tamholder- og beslag. Ikke noget jeg ville stole på. 

Vinnie Colaiuta var sponsoreret af Ludwig for et par år siden, men kun ganske kortvarigt. Jeg har hørt at han er temmelig kræsen med sit gear, og min teori er at de ikke kunne levere varen...

Link til kommentar
Del på andre sites

På 15/9/2017 den 16:28 , Hasse Tang skrev:

Jeg ville købe et Rathje Custom ;)

Ja, jeg er i hvert fald super glad for mit.

Gik med en drøm om at eje et 10, 12, 14, 20" Ludwig sæt, men det koster jo en halv arm. Så jeg fik Henrik til at bygge mig nogle kedler, der minder om Ludwig - de siger svine godt ... og kostede en tredjedel ..!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har selv været meget mærkeorienteret engang, men har erkendt at det eneste afgørende for om en tromme er god er lyden (og i et vist omfang byggekvaliteten). Hvis den lyder godt og er nogenlunde fornuftigt konstrueret er den god, punktum. Jeg har ejet flere trommer af de rigtige mærker, som ikke lød godt, men som var urimeligt dyre. Jeg har også hørt fede Ludwig-sæt, men det var de gamle af slagsen. Som altså heller ikke altid lyder godt.

Mit råd vil derfor altid være at man prøver flest mulige ting af, og så køber det som lyder bedst - ikke det som har det "rigtige" badge på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ingen ønsker om at ødelægge drømme for nogen. Jeg giver bare nogle råd, baseret på erfaring med hhv den type sæt drømmen omhandler og et mere generelt perspektiv på mærkevarer, hjemmebyg og mine personlige præferencer. Jeg tror at man kan købe eller bygge et bedre sæt til prisen - that's all. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hey alle. 

Tak for deltagelsen. 

Jeg er nu, mere end før, opsat på at hente et sæt hjem fra USA. Det er, som Johnny siger, en livsdrøm der skal udleves, så det bliver den. Da jeg skal til NY i starten af det nye år, finder jeg sgu sættet selv, og får det sendt hjem. Med udgifter til told og fragt ender det under 20k, som jeg kan trække fra billetten derover, eller mere sandsynligt, tilkøbe et eller andet spændende, såsom en ekstra tom eller en Acrolite eller lign. Plus jeg får det testet inden køb. 

Fedt at læse jeres input, men det blev ikke fornuften der sejrede denne gang, selvom Jes utvivlsomt laver nogle fede sæt, der, ikke uvæsentligt, kan runde de 35k. 

Kh

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu