Overvejer at gå all in på in-ear


Simon Duun

Recommended Posts

Som overskriften lyder, overvejer jeg at gå all-in på in-ear. Vil rigtig gerne høre fra folk som har erfaringer med at benytte det live

Hvilke systemer kan i anbefale?

Har haft kigget en del på Shure's system her: 
https://www.4sound.dk/pa/in-ear-systemer/systemer/shure-psm300-in-earsystem-premium-se215-518-542-mhz

Benytter i jer i øvrigt af formstøbte propper, eller blot alm.?

Link til kommentar
Del på andre sites

Som trommeslager har du måske ikke brug for et trådløst system, med mindre du render rundt på scenen og giver den gas…?

Jeg får mit monitorsignal sendt til min SPDS-x, som så forstærker signalet. Med et ekstra kabel kan man opnå en vis bevægelsesfrihed. Mange andre benytter en lille mixer - koster billigt.

Jeg bruger Shures 535 (tror jeg nok) med standardpropper. Det fungerer glimrende, og der følger propper med som skulle dække de flestes behov. Skulle jeg vælge formstøbte ville jeg nok gå efter nogle med indstøbt indmad, men de koster…

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har investeret i UE18, og de er lækre, men dyre. Om du kan få et ligesågodt resultat med ikke-formstøbte afhænger af din øregang. Nogen har det ligeså godt, eller bedre med skumpropper.

Hvad der dog er mindst lige så vigtigt er den lyd du sender ind i dem. Regner du med at få din lyd fra en monitormixer, eller skal du selv have mics og en lille mixer med?

:tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

Der er i hvert fald ingen grund til at bruge penge på trådløst system, når du spiller trommer. De penge er bedre brugt på nogle dyrere inears.

Jeg klarer mig fint med SE215 - Shures billigste. Og en lille Yamaha mixer. Min ide var at købe noget billigt til at starte med. Så kan jeg altid opgradere, når jeg ved, hvad jeg har at sammenligne med. Men jeg er faktisk glad for de billige SE215. Når de dør, køber jeg nok SE535.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger også shure 215 men de hoppede ud af mine ører når jeg svedte og kom til at smile, så jeg har købt nogle formstøbte sleeves til dem hos Snugs i England. 

Fungerer rigtig fint for mig. 

Får mit mix i 2 ledninger fra lydmanden og sætter dem i min Mackie DL1608. Den bruger jeg fordi jeg også bruger min Ipad til tempo ifm indtælning og det er dejlig bekvemt at den ligger lige ved siden af mig. 

Mixeren har også den fordel at de andre i bandet kan få et mix fra lydmanden og selv skrue op og ned via deres telefoner. 

 

Men hvis du bare skal have et mix til dig selv kan du sagtens bruge en billigere mixer 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Jeg spiller også altid med in-ear og jeg kan bare tilslutte mig koret med at IKKE gå trådløst. Det sparre dig for en masse besvær og du for bedre lyd med et kabel. Ellers er det bare en mikser og et par Shure 215 til at starte med, og du er kørende for 1200-1500 kr. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu