Simon Phillips i Hobro


søs

Recommended Posts

Så har der været koncert med Simon Phillips & Protocol 4 i Hobro. Det var en kæmpeoplevelse - alle 4 er guds benådede musikere.

1. billede nederst: Simon's lille trommesæt.

2. billede nederst - fra venstre - manden selv på trommer, Greg Howe på guitar, Otmaro Ruiz på keys og Ernest Tibbs på bas.

Simons trommer.jpg

Simon Phillips.jpg

Redigeret af søs
  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, Simon er et kapitel for sig selv - han har bl.a. en meget "sjov" spille-stilling. Han er ikke ret høj - der er ikke megen forskel på, om han står eller sidder bag sættet. Så han må sidde enormt højt - hvilket også er nødvendigt, når han har dybe tammer oven på 24" stortrommer. 

Ligeledes har han sine bækkener siddende HØJT oppe - har kun ride-bækken i højre side (open handed) - og bruger ofte sit china-bækken som ride-bækken.

Personligt kunne jeg aldrig sidde på den måde - men jeg kan jo så også kun spille til husbehov .....

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bemærkede, at Simon Phillips havde placeret en plade - formentlig af træ - under selve sættet. Jeg har aldrig set det før, heller ikke hos andre trommeslagere, så ved nogen hvad formålet er med det?

Det kan ses på ovenstående foto.

Eftersom SP er noget af en lydfreak, så har det sansynligvis noget med lyden at gøre... :-) 

/Gandrum

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, det kan sagtens være pga. lyden - han bruger måske noget specielt tungt træ, som gør scenegulvet mere dødt ..?

 Der var for øvrigt markeringer af, hvor stativer o. lign. skal stå på pladen - enkelte stativ-fødder stak dog udenfor.

Det må være noget af et puslespil at stille op. Det må tage tid - og de skulle spille i Kolding dagen efter.

Link til kommentar
Del på andre sites

Alt efter hvilken plade det er, så må det immervæk give mere rum end et tæppe vil gøre.

Kan næppe forestille mig, at Simon Phillips efterstræber mere død lyd eftersom han kun spiller med dæmpning på stortrommerne og kan lide den åbne lyd på tammerne.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu