Hvilken tromme kan det være?


PearlDrummer

Recommended Posts

Hej slagere.

Jeg har for noget tid siden købt en lilletromme som jeg syntes så lidt spændende ud.
Nu er det store problem bare, at jeg er blevet lidt nysgerrig på, hvilken tromme det kan være...

Samtidig mangler den også seidingsystem, hvor jeg tænker dette er det beste fora til at høre hvor man lettest kan skaffe et passende til den her tromme.

De bedste hilsner Nicolai

 

Link til billeder: dropboxlink

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Nikolej.....

 

 

Ved  1. øjesyn tænkte jeg en billig  Tysk lilletromme  med 6 spændeskruer, (Lugs), og stemmeskruer med kærv.  Coatingen har  jeg  set magen til  på  LEfima og Tactone trommer som jeg  selv  har - de stammer fra Tyskland.

En ledetråd kan være trommeskindet: "RKB plastick heads made in Western Germany"    ved søgning på  Google ses det skind at  være nævnt, og   den type sad også på banjoer - der nævnes banjoer af mrk. ROXY, der også lave trommer og bækkerne i Hamburgområdet.

En anden ledetråd er musikbutikken "Jørgensen i Århus"....som der står på mærkaten.   Den strainer der mangler, er meget simpel, idet der kun er et hul  til  beslaget - systemet har  jeg  set på gammel Amati lilletromme fra det gamle Tjekoslovakiet og Tromsa lilletromme fra Tyskland.

Prøv at søge vintage lilletrommefotos på Google : Trowa - Tromsa - Roxy. Tactone- Roxy og Amati og  du  bliver  klogere.

Det er  en sjov tromme der kan bruges som billig side/effekt snare.

 

Hilsen Jørgen.

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Jørgen.

 

Tusind tak for din feedback, ved lidt research var jeg også selv nået frem til Amati. Så jeg tror den vil blive liggende derved.
Det er dejligt at kunne få sat på plads at det er en billig lilletromme. Så har jeg lidt ro i maven overfor at jeg bare skal bruge den til nogle coatingforsøg. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Helt OK.... men er det ikke lidt synd at  skulle omcoate den, nu  den står i fin rød Glitter. Den er fra 50-60érne - og den fien mærkat fra musikforretningen i Århus. Jeg ville- hvis det  var  min - skille - rense - polere, nyt skind, smøre og   stemme den. Og  så finde det simple vippe arm med snoretræk til  seidingen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg  har  en Amati Piccolo, med  dette simple system, og  jeg  tror det  kan passe på din tromme. MEN de fotos jeg  har,  er  for store i MEGA pix til  at  bringe  her.

Hvis  du  sender  en mail adr. her i tråden eller  som  besked, skal jeg  snarest sende fotos af  det jeg  har , .... så er det  nemmere at lede   trommeforretning eller søge på nettet :   E-BAY. DE 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu