Besøg på Paiste’s bækkenfabrik


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

Det var en helt igennem fantastisk tur! Man kan vist godt sige at dette var min udgave af en pilgrimsrejse til det Hellige Land!

 

Det var i øvrigt også en helt speciel oplevelse at få en rundvisning på Thomanns ENORME lager! Mange ting blev styret af robotter og automatiske bånd der transporterede tingene rundt til plukkerne. Det var ret vildt at opleve.

 

Thomann Lager.jpg

Thomann Lager2.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, DaPhunk73 skrev:

Fed artikel Dennis! Prøv lige at fortælle om det bækken du selv hamrede?

 

:tu:

Det er det bækken som Gunnar har lagt billede op af.

 

Som man kan se så er det ikke hamret over hele linjen og heller ikke afdrejet. Det er der simpelthen ikke tid til under sådan et besøg.

Det er nogle standard 12" B8 "blanks" de har liggende som man kan prøve at håndhamre, for at få en fornemmelse af hvor tidskrævende det er, og hvor mange kræfter der skal lægges i at ramme præcist hele vejen rundt. Metalskiven har fået presset klokke og stanset hul ud, men er ellers helt flad. Her får man virkelig en fornemmelse af hvor vigtigt det er at hamre præcist hele vejen rundt, for at få skabt den rette profil på bækkenet. De fortalte at de var imponerede over mit hamringsarbejde, og sammenlignet med nogle af dem der hang på væggene som artister havde hamret, var mit jo nærmest professionelt. ;-) Jeg tror at de har denne mulighed for artisterne, så de ikke tager et bækken for givet. Som en skrev på det bækken han havde hamret,(jeg kan ikke huske navnet), "Dear Paiste. I'll never ask for another cymbal again". :lol:

Bækkenet er ikke til andet end pynt, da det ikke lyder særligt godt. Det er nærmest et 12" Ridebækken/Bell.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 måneder senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu