Flash jeres låger igen, igen


k_50

Recommended Posts

Den sidste cykeltråd er fyldt med Photobucket, der vil have folks penge. Så jeg prøver med en ny.

Jeg har nemlig fået ny låge. Og den skal flashes :P

 

Jeg har købt mig en fin, fin On One Inbred ramme med en Pace RC31 Karbong gaffel på. Og så har jeg skiftet frempind og styr til en Animal MR og Cirari Attabars.

Min transporttid til arbejde er skåret ned fra omkring en time med det offentlige til 35 minutter uden at skynde mig, og med 38-16 gearing er det næsten som at køre på en BMX cruiser - båre dæjlig! Og så ligger vægten lige omkring de 9 kg., hvad jeg synes er ret pænt for en 20" stålramme.

 

26073321108_470066115f_b.jpg

 

28166188779_8c23b1baf4_b.jpg

 

39945751981_e6c1c80dbc_b.jpg

 

39235804114_63df623f0d_b.jpg

 

25074170147_ea39fa2941_b.jpg

 

Mit nye smøgpause-på-vej-hjem-sted

 

39200669404_fd5983766e_b.jpg

 

28097476389_6199154e2d_b.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
  • 9 måneder senere...
Gæst jon petersen

Jeg har fået nyt job og pendler 4 dage om ugen 40 km - den femte kun 25. Derfor har jeg bygget en "ny" vinterlåge - en del lækrere end den, jeg byggede for 2 år siden. Især venter jeg mig meget af hjulene - og særligt de lækre Sachs New Succes nav med lukkede maskinlejer.

Resten af grejet er ret standard vintagedele - Suntour Cyclone mk. II gearsæt, og Campagnolo Mirage bremser. Rammen er en Tecnotrat, malet i hånden med billig grundingslak fra Aldi - så er det let og billigt at lappe de u-undgåelige ridser.

Den ruller og styrer FEDT.



 

IMGP0513.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Det er noget af en ramme, Jon! Jeg tvivler på, jeg ville kunne nå pedalerne, selv med saddelpinden i bund. 

Jeg går selv og leder efter en ny vinterlåge, da den fine On One fra sidste år alligevel var for stor til mig. Der var for langt ud til styret på en størrelse L med maje langt overrør, når jeg egentlig burde køre på en medium eller small. Så rammen er solgt, og de fleste stumper ligger i kælderen, til jeg finder en anden, mere passende, at proppe dem på.

Her i sommer har hjulene være brugt på min gamle Sunn, som ikke må komme ud om vinteren mere.

41319961231_85d68ffbd7_c.jpg

40607002764_edd6d6a966_c.jpg

39510487690_db4d7b1871_c.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 måneder senere...

Jeg har fejret fødselsdag ved at købe ny låge, en Barracuda Dos Equis Team.

Det lilla styr ryger over på min fine, gamle Sunn. Og så overvejer jeg lidt at splitte den ad, rykke de blå stumper over på en anden fin, gammel Sunn, jeg har købt siden sidst, og gemme de røde til mit næste projekt. Det kommer lidt an på, hvordan den kører, når jeg får skiftet pedalerne og pumpet noget luft i ringene.

Hvis jeg beslutter mig for at beholde den, bliver den slatne kængurugaffel nok skiftet til den der Pace, som jeg stadig har liggende.
 

48073223432_afb4f6e08c_c.jpg

48073164408_4d4838f152_c.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 11 måneder senere...
Gæst jon petersen

Jeg har også bygget en "ny" - Raleigh Gran Course decal-tunet som Peugeot og sat op med næsten lutter franske dele - Mavic og CLB bremser.

IMGP1410.thumb.JPG.e17cdb2afdc9d65f4e962f04e3661f41.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Min søn har fået en god MTB, og der hvor vi bor nu er der mange stier og skove at køre på/i. Nogen som kan guide mig til et køb af en habil MTB som er god til at køre i skoven. Jeg kører i øjeblikket på En lånt Trek Xcaliber 9 og den synes jeg er fin, men aner intet om dens niveau.

Link til kommentar
Del på andre sites

On 6/30/2020 at 10:29 AM, Mads Valther said:

Tusind tak! Den ene forsvandt hurtigt:)

Selv tak. Den så også lidt vel stor ud - så vidt jeg husker er du ikke vildt høj.

Den anden, synes jeg, er en prøvetur værd til prisen. Check efter slør i krank og headset (tag evt. et sæt unbrako med - headset skal tit bare strammes, men samtidig køre glat), tryk i forgaffel (den skal ikke "bunde ud") og selvfølgelig bremser.

Hvis den skulle gå lidt trægt i gearene, er det tit en ret simpel justering, der skal til. Det kan jeg evt. godt være behjælpelig med den næste 2½ uge, hvor jeg er i sommerhus på Odden.

 

Jeg har lige lagt min Sunn i syrebad for at tage rust både ud- og indvendigt. Den skal blive Great Again i den her ferie.

50064564328_96b7563828_c.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...
  • 3 uger senere...
På 3.7.2020 den 17:05 , k_50 skrev:

Er det i Kårup Skov I kører, Mads?

Har du prøvet ruterne i Kårup?

Jeg får mig en MTB om to uger, og skal prøve de tre ruter derude. Kan se at eneste kritikpunkt er for mange skarpe sving ift. at ens køretur hele tiden stoppes op.

Link til kommentar
Del på andre sites

4 hours ago, Mads Valther said:

Har du prøvet ruterne i Kårup?

Jeg får mig en MTB om to uger, og skal prøve de tre ruter derude. Kan se at eneste kritikpunkt er for mange skarpe sving ift. at ens køretur hele tiden stoppes op.

Nix. Det var derfor, jeg spurgte. Jeg ellers havde tænkt mig at indvi den nye udgave af min Sunn der ude, men projektet blev standset af stumper i restordre. Så det må blive en senere sommerhustur - jeg bliver alligevel nødt til at tage en uge deroppe senere på sommeren/først på efteråret for at male sokkel og det sidste træværk (det var der ikke lige vejr til i min ferie).

Hvad har du købt? Billeder, eller det er ikke sket ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu