Nu med Premier :)


k_50

Recommended Posts

Jeg har været en tur på Fyn i dag og hente nye, gamle trommer. Et fint, fint Premier med de rigtige stativer og det hele.

Lige læsset af i øveren med min Rogers Luxor lilletromme, lidt vintage A Zildjian (16" trans stamp hihat, 20" tyndt 60'er crash ride, 24" trans stamp ride) og et 20" Zanki Pang:


40438594222_e3e321ab54_b.jpg

26610754008_e78b56cf5b_b.jpg

40438588312_ea35efd43c_b.jpg

26610752338_aa304dd595_b.jpg

40481736861_cf93b969d4_b.jpg

39585929465_d4216911e2_b.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Premier holder hele vejen. Super god lyd i de tynde birkekedler. Gode solide kanter pga. bøge rerings. Plus den absolut bedste kvalitet chrome der bare holder i evigheder, ligeså flot som den dag de forlod fabrikken.

Tillykke med sættet, det bliver du glad for.

Off topic,: hvem er kvinden i baggrunden?

Link til kommentar
Del på andre sites

6 timer siden, Gunnar Kristiansen skrev:

Er vi ude i et røverkøb?

I hvert fald i forhold til amerikanske sæt fra samme periode (som bortset fra Rogers ikke er bare i nærheden af samme kval.) 4500 måtte jeg slippe inkl. en cob Royal Ace, som der lige skal lægges lidt arbejde i at får spilleklar.

41 minutter siden, Henrik H. skrev:

Premier holder hele vejen. Super god lyd i de tynde birkekedler. Gode solide kanter pga. bøge rerings. Plus den absolut bedste kvalitet chrome der bare holder i evigheder, ligeså flot som den dag de forlod fabrikken.

Tillykke med sættet, det bliver du glad for.

Off topic,: hvem er kvinden i baggrunden?

Jo tak. Tror sgu også, det kommer til at blive hængende et stykke tid. Jeg har ikke nået at rode så meget med dem endnu, men førstehåndsintrykket er særdeles godt. Jeg blev især overrasket over hvor meget Bøh!, den bette stortromme siger.

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med sættet, "hvis det var mig - havde jeg sættet resten af livet" ..... Premier er godt - gode kedler, og langtidsholdbar crome - ca. 50 år

Jeg  har selv 2 Premier Elite sæt, fra 70érne med støbte reifer og mahogny kedler.

Dit sæt ligner noget fra 60érne, med lugs og tomholderen, og gulvtom i Pre-international størrelse. 16- 5/16 ´´. Rigtig flot coating, og  lidt "nørdet" måske pænere med hvide skind ??

...De står stadig distancen på en scene.

 

Mvh. Jørgen

Link til kommentar
Del på andre sites

"Sættet resten af livet" har jeg vist både købt og solgt et par gange. Jeg lider af uhelbredelig GAS...

Så vidt jeg husker min Premier historie, er det vist noget '66-'67 agtigt med den her kombination af spændehuse og pre-int gulvtom. Og ja, coatede skind er altid pænest. Men de der pinstripes lyder faktisk møj bæjre, end jeg husker dem, så jeg tror, de får lov at blive siddende, til de ikke dur mere. Og så kommer der ambassadors på.

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jep, kort ind i 67 passer godt.

Kort efter får den Internationale størrelser i mahogni - og før har de andre lugs.


Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 måneder senere...

Et par fra første øver med nyt (for mig) band i aftes. 

Så fik jeg også afprøvet et par andre nyanskaffelser ordentligt af. Et Sabian AA thin crash fra 80'erne, som bare lyder helt rigtigt som crash og også fungerer overraskende godt som light ride, og en GAM kobberlilletromme som bestemt ikke skal videre lige foreløbig (med mindre jeg får en eller anden hjerneblødning - det ville ikke være første gang).

44825975255_3b692e7c1c_c.jpg

31868509108_331132c449_c.jpg

30799750137_703f544b04_c.jpg

30799753847_d72992b547_c.jpg

Redigeret af k_50
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 7 måneder senere...

Tak skal i have

Premier fra den periode er også i mine øjne nogle af de pæneste trommer nogensinde. Og de lyder aldeles glimrende. Det eneste sæt, jeg har haft, som slog dem på begge dele, var et Rogers fra 60'erne i rød glitter, som jeg i en hjerneblødning (skråstreg et tilfælde af fattig studerende) solgte tilbage til ham, jeg havde købt det af. Det sæt savner jeg! Lydmæssig savner jeg også mit 80'er Tama Superstar, som bare sagde RØVHUL! på den helt fede måde.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 måneder senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu