Premier Club + Paiste 2002


søs

Recommended Posts

Så fik jeg da lige opdateret udstyret - alt hentet i Aalborg i dag, fredag.

Trommesættet er et "Premier Club" fra ca. 1980. Tynde birke-kedler med forstærkningsringe i bøg - i størrelserne 12x7", 13x8", 16x16" og 22x14".

Dertil komplet top-kvalitet "Paiste 2002" bækken-sæt: 14" SoundEdge hihat m. en extra bund, 12" splash, 14" crash, 16" crash, 18" crash og 20" ride.

Derudover 3 ekstra bækkener, mange forskellige tromme-tasker, 3 stortromme-pedaler, 8 bækken-stativer, 2 hihat-stativer, 1 lilletromme-stativ + en hulens masse andet extra-udstyr ... noget af dette bliver senere til salg ... evt. også mit 80'er Ludwig Classic sæt med power-tammer.

Dette Premier sæt passer bedre til mine ører - med den old-school lyd det har  - i forhold til Ludwig-sættet. Og 2002 går man jo aldrig fejl af ...

Søren Østergård Skjelmoses billede.

Søren Østergård Skjelmoses billede.

Søren Østergård Skjelmoses billede.

Link til kommentar
Del på andre sites

Et lille "kuriosum", der fulgte med til sættet.

En Premier pedal, jeg aldrig har set før. Med forskellige justerings-muligheder, bla. kan pedal-længden justeres ... og - der er ingen fjeder, men blot en gummistrop, som let kan skiftes (hvis de fås endnu). Desuden er den lille metal-ting beregnet til at sætte på reifen - det skulle være meningen, den bliver siddende, når man pakker sættet ned.

Nogen der ved noget om denne pedal ..?

Pedal.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Tillykke med sættet Søren det ser super lækkert ud. Og ja vintage Premier birke-kedler med bøgeforstærkede kanter lyder bare fantastisk. Velkommen i klubben af vintage Premier kit ejere. :tu:

Pedalen er en Premier EDP300, og var sin tids mest avancerede og justerbare stortromme pedal. Skulle bl.a. være meget lydløs fordi den ikke har fjedre. Jeg har desværre aldrig prøvet en.

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Henrik H. skrev:

Tillykke med sættet Søren det ser super lækkert ud. Og ja vintage Premier birke-kedler med bøgeforstærkede kanter lyder bare fantastisk. Velkommen i klubben af vintage Premier kit ejere. :tu:

Pedalen er en Premier EDP300, og var sin tids mest avancerede og justerbare stortromme pedal. Skulle bl.a. være meget lydløs fordi den ikke har fjedre. Jeg har desværre aldrig prøvet en.

Der er fjeder. Den er bare lavet af gummi, men har præcis samme formål som almindelige metal-trækfjedre.

Link til kommentar
Del på andre sites

15 timer siden, Dennis Hentrich skrev:

Der er fjeder. Den er bare lavet af gummi, men har præcis samme formål som almindelige metal-trækfjedre.

Jooeh. Men som med så meget andet kører det bare mere smidigt med gummi....  Og lydløst  :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

På 3/3/2018 den 18:32 , Henrik H. skrev:

Tillykke med sættet Søren det ser super lækkert ud. Og ja vintage Premier birke-kedler med bøgeforstærkede kanter lyder bare fantastisk. Velkommen i klubben af vintage Premier kit ejere. :tu:

Pedalen er en Premier EDP300, og var sin tids mest avancerede og justerbare stortromme pedal. Skulle bl.a. være meget lydløs fordi den ikke har fjedre. Jeg har desværre aldrig prøvet en.

Tak for det. Har haft et Elite i 14, 18, 22 tidligere - var dog lidt for store størrelser til mig.
Du er velkommen til at købe pedalen - tror aldrig, den kommer i brug her. Men - det er nok svært at få reservedele til den ..?

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Efter et stykke tid med den "klassiske" opstilling med 2 tammer over BD, må jeg sande, at jeg nok er af den helt gamle skole. Ka' squ' ik' få det til at fungere - så jeg har skåret en tam væk. Nu går det straks bedre ...

... og har for øvrigt samlet 2002 14" crash'et + den extra 2002 hi-hat bund til en sekundær hi-hat (sidder til venstre, da jeg jo er "kejt-håndet") ... må nok krybe til korset og indrømme, at 16" og 18" crashene lyder bedre end 14"-eren ... :oops:

IMG_1871-1.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Fedt sæt! - tillykke !!!

Du kunne prøve at sætte 12'eren og 13'eren på et stativ, men det kræver enten at du flytter hat'en eller sætter dem højt. Men så kan du stadig have ride meget bekvemt over BD.

Venligst

Link til kommentar
Del på andre sites

Den vigtigste grund til - jeg ikke kan få 2 tammer ovenpå BD til at fungere - er, at det bliver for højt for mig. Jeg sidder rimelig lavt - så selv en kun 8" dyb tom ovenpå en 22" BD er for meget for mig.

Og - hvis du tænker "stativ" til en tom - som i snare-stativ, kommer der aldrig til at ske. Det ser ikke spor kønt ud, synes jeg + mange stativer ved siden af hinanden, giver mig mareridt. Jeg har altid haft svært ved at få placeret stativ-benene, uden de kommer i vejen for hinanden.

Derfor har jeg i flere år foretrukket en "kravlegård" (dog kun fronten) - men da jeg sammen med dette Premier-sæt fik 8 bækken-stativer med, vil jeg lige give stativerne en chance mere. På billedet er der dog kun 2 bækken-stativer - det må være nok. Så kan jeg bruge resten af stativerne til de 3 andre trommesæt, jeg har.

Faktisk hænger 12" tammen på billedet på bækken-stativet i et Tama-ophæng - det fungerer fint. Tama-ophænget fulgte osse med til sættet - ligeledes fulgte det Tama-ophæng, hvor den sekundære hihat sidder, osse med.

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu