13” lilletromme


B.Ba

Recommended Posts

Jeg har i noget tid ledt efter et alternativ til min 14”x5 1/2” TAMA SLP ahorn Classic LT - må gerne være en i træ, men skal være hørbart anderledes , den skal være allrounded, (ikke jazz og metal) den skal kunne stemmes dybere, men samtidig også være god, som højt stemt og med varme og et godt crack.

Jeg er blevet anbefalet en TAMA G- marple SLP  i 13”x7” - men er i tvivl vedr. de 13” kender ingen som spiller på er 13”” som deres 1. prioritet men måske mere som en de har som et sjovt alternativ, det er vel mere end 9 ud af 10 der spiller 14” og tænker der må være en grund, vil gerne have jeres mening om denne tromme og i det hele taget om størrelser, hvor betydningen er osv. :hmm:

Link til kommentar
Del på andre sites

Kender ikke lige den Tama du er blevet anbefalet, men jeg kan varmt anbefale Pearls Omar Hakim Signature hvis det skal være 13"

http://pearldrum.com/products/snares/signature/omar-hakim/

Jeg har et par andre snares i 14" men bruger faktisk kun denne 13". Den er en utrolig anvendelig allround snare, kan stemmes højt og lavt. Meget fyldig lyd takket være mahogni kedlen. der findes flere youtube-links hvis du vil se/høre den.

Redigeret af erikjensen
Link til kommentar
Del på andre sites

Den må jeg lige tjekke ud, men med kun 5'' i dybden, kan den så godt levere en forholdsvis dyb lyd og så stadigvæk lyde godt, min 5,5'' får lidt problemer med at lyde godt, når den bliver stemt godt ned, men det er måske mahogni, som gør forskellen

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har en brasiliansk Odery 13x6,5 i Sapele (træsort) som kan mange ting. Den har i sagens natur ikke samme dybde som en større tromme, men den er alligevel ret alsidig. Derudover har jeg en 13x7 i messing som også er ret alsidig, og som også kan komme lidt i dybden. Hvis du vil have noget radikalt anderledes skal du nok som minimum overveje en anden træsort, og evt. metal af en art.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu