DobsDane

Skal have nyt (brugt) sæt - Hvad skal jeg kigge efter?

Recommended Posts

Hey folkens!

Jeg står og skal til at anskaffe mig et sæt gryder, da jeg har fået mere tid til musik-spilleri nu efter datteren er blevet lidt større. Men har ikke spillet på trommer, eller beskæftiget mig meget med det i mange år efterhånden, så er lidt rusten. Så tænkte at jeg ville række ud til folk der var en del klogere end jeg var, for noget vejledning.

Vi kommer primært til at spille lidt hårdere rock. 

Jeg tænker jeg vil smide omkring +/- 5.000,- (incl. cymbals (har pedal)). Men jeg er ikke helt sikker på hvad jeg skal kigge efter. Jeg har fundet nogle sæt på DBA.dk, som jeg tænker ser fornuftige ud, men hvad ved jeg :) De her:

Jeg forestiller mig at jeg godt kan skifte skind hen ad vejen hvis det bliver nødvendigt, og så må det tage me 23 år at få dem stemt igen :) Men den tid den sorg. Jeg leder mest efter den dybere oomph i tammerne. Kan ikke huske om træet på kedlen har noget med det at gøre. Tænker noget a la 10" 12" 14" 16" i tammerne og 22" i stortromme og 14" i lilletromme. Men er overhovedet ikke fastlåst i noget som helst. Er der evt. nogle mærker som er knald gode og andre man skal undgå helst?

Men også, når jeg kommer ud og kigger på sættet, hvad skal jeg være opmærksom på? Revner/ridser? Deforme kedler? etc

Men jeg håber der er nogen der kan vejlede mig, eller pege mig i retning af noget som kan hjælpe mig lidt.

På forhånd mange tak :)

p.s. Undskyld hvis det er det forkerte forum jeg poster i. Virkede rigtigt. 

Edited by DobsDane

Tak for svaret, Henrik

Hvad sku jeg evt kigge efter når jeg kommer ud til ham (eller en anden)? Noget der er helt åbentlyst eller mindre åbentlyst?