Faldt lige over et minde… (TS Dage)


Gunnar Kristiansen

Recommended Posts

JA... som tiden er gået --- og det var gode weekends.

Og allerbedst... er der i foråret  sket "ejerskifte" af Jan Halback´s Ludwig Vistalite Tequila Sunrise, som ses til højre...

Det er blevet Topshinet og opgraderet med rigtige gennemsigtige skind og rigtig  Ludwig logo på stortrommen......FLot & Godt.

... og står nu hos - ja gæt engang :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

8 timer siden, Dr.Mains skrev:

JA... som tiden er gået --- og det var gode weekends.

Og allerbedst... er der i foråret  sket "ejerskifte" af Jan Halback´s Ludwig Vistalite Tequila Sunrise, som ses til højre...

Det er blevet Topshinet og opgraderet med rigtige gennemsigtige skind og rigtig  Ludwig logo på stortrommen......FLot & Godt.

... og står nu hos - ja gæt engang :tu:

Lyder godt - vil se billeder - tak!

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg havde  naturligvis lavet Velkomsdrinks  " Tequila Sunrise," da Jan  leverede trommerne. Herefter er  hele sættet yderligere renset  og poleret med acrylpolish  m. maskine. Hardware er pudset og smurt -  nye clear skind med logo.

Ludwig Tequila Sunrise (4) - Kopi.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

….Efter en meget tør sommer  blev der deklareret afbrændingsforbud  i private haver - så trommerne blev ikke brændt af....:lol: 

 

 

Det var det …. og selvom trommerne er fra ca. 1975 - står de stadig distancen !!

 

/Jørgen

Ludwig Vistalite  Fire.gif

Link til kommentar
Del på andre sites

Ved ikke lige, om tråden måske går i en anden retning end tiltænkt - men det var altså de fedeste weekender på Pårup Skole. Stor tak til Nicolai ("junta-far") for den store indsats.

Og - sættet ser godt ud, Mr. Mains - lyder de osse godt (li'så godt som andre gamle Ludwig) ..?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej Dennis - dine øjne virker vist fint nok...:-)

 

Slagtøj Centret havde  ikke Remo skind med silverdots, - bliver nok ikke ikke lavet ?  og det skulle ikke være sorte ligesom CS-skind.

Derfor ud og købe blød silverfolie, og selv skåret / og målt ud.

Syntes det passer meget bedre i looket, til  hardware og de FEDE  farver.

 

Hej SØS - du får svar i samme tråd .

Jeg var lidt skeptisk inden jeg købte det af Jan, for jeg har aldrig haft et acrylsæt før - eller spillet på et, selvvom de var populære i  70érnes ungdom.

Hvis det var helt klart-gennemsigtig, havde sig ikke købt det. Så det var en blanding af nysgerrighed og  det visuelle udtryk . Orange eller Blå - kunne gå. Men det var den 3-stribede gul-orange -rød der var optimalt. 

Men har  opdaget at der her er anderledes, idet det  røde bånd ligger nederste, hvor det  på andre sæt på "Nettet"  ligger i toppen på slagsiden - underligt ? 

Og så er det anvendelige størrelser med 22-12-13- og 14 sn. incl.

Har  sat clear Emperor på top af tommerne, som jeg har på andre sæt  og tynd Ambassador i bund. Men oplevede de tykke skind  "Bremsede " sustainen på 12 og 13. så har nu skiftet til  Amb. på de 2.  Pt. har jo stadig et tykt Emp. på 16ér.

Nye farvede skind fra Remo, har  været overvejet, og flere gangen blev "presset" i SC, som har set sættet. og syntes jeg skule havde orange  slagskind på. Men de laves pt. kun i de tykke Emperor… så det er  lagt lidt på hylden.

Det er ikke et studiesæt - for der er  meget lyd i, men mere et blæret scene/show sæt, og en meget godt sprød lilletromme.

Haft det  ståenden i øveren  en perioden, for at  spille det ind, og de andre var positive.

Jeg er positiv, og har ikke fortrudt, men om det er ligeså godt som andre gamle sæt -  ved jeg ikke, har kun et gammel Ludwig WMP 20-12-13-16  fra 1967 at sammenligne med - og det er jo 2 forskellige typer sæt.

Og så er der faktisk ingen større ridser i - og en lille revne i gulvtom. Måske fordi den allerførste ejer havde lagt folie på alle kedler - der således var beskyttet, men et helvede at få af. ( det  har  været et projekt Jeg inspirerede Jan til  og hjalp med for en del år siden )

Ludwig Vistalite Eltong -.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Sættet havde  fået noget grønlig træfolie på,  og det var tydelig at se det ikke var original Ludwig.

 

Næste foto har Jan lige sat det nye sæt op i haven - med det der fulgte med   …. så det er da  meget pænere nu !!

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu