Hul i frontskind - men hvor ..?


søs

Recommended Posts

Hej gutter!

Trafikken her på TS er stadig noget træg, så jeg ved ikke, om dette bliver besvaret.

Har 4 forskellige trommesæt, hvor hullet i frontskindet på BD sidder lidt forskelligt - så kom til at tænke på, om der er et optimalt sted at placere dette hul.

Har spurgt en del lydmænd, som siger, mikrofoner i et sådant hul skal sidde vinkelret på skindet (som billed 2) - og jeg har ellers altid forsøgt at få spidsen af mikrofonen til at "ramme" center af slagskindet for mest muligt "klik". Men det skal man altså ikke - iflg. disse lydmænd. Og - hvis disse lydmænd har ret, er det jo for så vidt ligegyldig, hvor hullet er.

Har hørt den med, at hullet helst skal være 4" - og ca. 5 cm fra reifen. Det er også sådan, hullerne er på mine BD'er - men de sidder som sagt lidt forskelligt. Aller helst vil jeg have hullet så langt ned på frontskindet (som billed 1)  - så kan man nemlig bruge et meget kort stativ, som ikke ødelægger "udsigten" til BD'en. Men - har ellers også hørt "nogen" påstå, hullet helst skal være vandret ud for, hvor køllen rammer slagskindet.

Hvad der er mest korrekt, er svært at sige - nogen der har et bud på det optimale ..??

IMG_2206.jpg

IMG_2205.jpg

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Min erfaring har vist at det kommer meget an på hvilken lyd du vil have.

Klik kan laves med eq, men det er svært at fjerne hvis der er for meget, så jeg plejer at have hullet ca. 1/3 inde på skindet i siden. Så kan man ved at dreje mikrofonen fra side til side få mere eller mindre klik.

Afstanden til hullet har også meget at sige. Uden for hullet giver ofte en mere jazzet lyd, og man får mere rockersmæk når man flytter den ind i trommen.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 8 måneder senere...

Jeg har et hul i skindet men bruger det sjældent, da der ofte kommer for meget klik. For at trommen ikke bliver for bouncy foretrækker jeg dog det er der.

Som andre skriver kan klik snildt laves med eq.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu