Udskiftning af kabel på DW remote hihat


lukasb

Recommended Posts

Er der nogen der har erfaring med at skifte kabel på en DW remote hihat?

Mere specifikt er jeg gået i stå ved afmonteringen af det gamle kabel i kassen på bækken-delen (se billede). Det er med møje og besvær lykkedes mig at løsne alle fire umbraco-skruer, men kablet sidder stadigvæk fast.

Jeg er også begyndt at tvivle på, om jeg nogensinde får sat det nye kabel fast, på en måde hvor det ikke bare falder af midt i et gig.

Hjælp! Sig noget klogt!

IMAG3814.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe... Ja, du fik ret. Da jeg tog mod til mig og brugte lidt vold lykkedes det. Nu har jeg samlet hele molevitten med det nye kabel og må med sorg og frustration konkludere, at kablet er for langt og pedalen derfor hænger helt nede ved gulvpladen. Jeg kan simpelthen ikke komme i tanker om, hvad jeg eventuelt kunne have gjort forkert. Det kan da vel ikke være meningen, at jeg skal klippe i kablet?!!

Link til kommentar
Del på andre sites

Sådanne kabler bruges også på cykelbremser og der trækker man det bare igennem hullet til længden passer, men hvis der ikke er plads kan du jo blive nødt til at klippe. Hvis du ligger det gamle kabel op ved siden af kan du nok få en rinelig fornemmelse af hvor meget du skal klippe af. Du skal bare ikke klippe for meget af. Det er bedre at tage for lidt og så klippe igen hvis det ikke er nok.

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg kan bare ikke slippe mistanken om, at længden er nøje afmålt fra babrikken og det bare er mig, der har overset noget. Nåmen hvis tiøren ikke falder indenfor de næste par døgn, klipper jeg i den. Tak for støtten :-)

(Det var et helvede at få det nye kabel bestilt hjem fra USA og igennem tolden, så man render ikke bare ned og køber et nyt)

Redigeret af lukasb
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 6 måneder senere...

i princippet kunne man købe et til en plæneklipper det er også tråd kabel .. eller et  alm gaskabel kunne også sagtens bruges ..

det skal selvfølgelig tilpasses  ..   eks et gaskabel er mere bøjeligt end et tråd kabel  så det besvær med usa kunne have sparet dig :-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu