Sign in to follow this  
jon petersen

Rogers genopstået!

Recommended Posts

Jeg har ikke selv Rogers, men dem der har vil måske være interesserede i at høre, at produktionen af Rogers er genoptaget - eksempelvis kan man igen få den slæde, der holder seidingen på en Dyna-Sonic:

https://www.drumshop.co.uk/collections/bits-bobs/vendor-rogers?utm_source=Drum+Shop+UK+Data+New&utm_campaign=f7bb759a8a-EMAIL_CAMPAIGN_2018_11_16_01_12&utm_medium=email&utm_term=0_82379fa25e-f7bb759a8a-398464621&mc_cid=f7bb759a8a&mc_eid=0e5dd22a4d

Siden 2013 har Rogers-brandet været i stald hos Dixon, der i 2017 genoptog produktionen af hardware-dele og sidenhen også lilletrommer. Så vidt jeg har forstået så er trommerne "assembled in US", så delene kommer fra forskellige leverandører og bliver samlet af nogen, udpeget af Dixon, formentligt et af de amerikanske custom-firmaer.

Det er Bill Detamore fra Pork Pie, som samler lilletrommerne. 

Rygtebørsen siger desuden, at de præsenterer hele sæt på NAMM til vinter. Det bliver lidt interessant, synes jeg. 

Det lyder virkelig spændende. Især at det trods alt er et trommerelateret mærke som har overtaget navnet. Glemmer aldrig min skuffelse da jeg prøvede et nyt Slingerland. Puha...

Man må sige, at Dixons forsøg på at genoplive Rogers er noget mere gennemført end Yamahas halvhjertede forsøg tilbage i 2009