Difquins Logbog


difquin

Recommended Posts

Well, dette er så MIN logbog.

 

Jeg er en trommeslager, som primært spiller alternativ rock og metal. Jeg spiller i skrivende stund i bandet Behind The Pale, som er en lettere jazzet gang fusionsmetal. Vi spiller progressivt, mestendels instrumentalt og med fokus på melodi og feel.

 

Det er vel også sådan jeg foretrækker at spille. Alternativt, hvor trommerne ikke blot er rytmesektion, men et instrument på niveau med bas og guitar (mv.). Det er dog også mere udfordrende, og det stiller store krav til min kreativitet. Gotta love it! grin.gif

 

Jeg øver et par timer om ugen (mellem 1 og 5 - afhænger af lyst og tid), og fokus er på koordination (synkoperinger og ostinater) og teknik (paradiddler, dobbeltslag mv.). Jeg har en fremragende lærer, som virkelig formår at forene den kedelige teknik med koordinationsøvelser, så det hele går op i en højere enhed. Thumbs Up Hr. Eiler! :doo:

Når jeg ikke har undervisning bruger jeg bøger. Jeg har pt. tre bøger, jeg jævnligt anvender:

  • Bowders, Jeff: Double Bass Drumming - The Mirrored Groove System (god til koordination med dobbeltpedal)
  • Dinkins, Fred: It's About Time (fokus på at opbygge tighthed og feel) - og
  • Vose, Dave: The Reading Drummer (lær at læse trommenoder - helt ud i ekstremerne!)

Jeg vil bruge min logbog til at registrere mine fremskridt og hvad der ellers dukker op. Tak fordi du gider læse den! Stay Metal! punk.gif

 

 

Kort om grej

Mit sæt står beskrevet i min signatur og er stillet således op:

current_setup.jpg

Klik på billedet for stor version (1280x982).

Jeg har også lidt percussion grej liggende. Bruger det dog sjældent... Jeg satser i øvrigt på at supplere sættet med et ondt Sabian AAXtreme china (17" eller 19") og et midt 90er 17" Sabian HH Extra Thin Crash. Men så er jeg også ved at være der.... :doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det lyder sgu fedt :-) Men jeg kunne godt tænke mig at vide hvordan  du har lavet det billede der?  :-o Det ser enormt fedt ud

Hehe... ja, det spørger mange om. Til alles information så kræves der:

1) Macromedia Flash

2) Tid

3) Sygelig grad af perfektionisme

Og ja, det er naturligvis lavet fra bunden. :-o

 

Og til Sjønne: Ku ske'? :-) Du kender ham måske?

Link til kommentar
Del på andre sites

Hehe... ja, det spørger mange om. Til alles information så kræves der:

1) Macromedia Flash

2) Tid

3) Sygelig grad af perfektionisme

Og ja, det er naturligvis lavet fra bunden. :-o

 

Og til Sjønne: Ku ske'? :-) Du kender ham måske?

Kender og kender er måske så meget sagt. Har handlet med ham nogle gange efter hånden. Købte hans DW i black oyster og har købt nogle bækner af ham. Troede egentlig mest han var jazz slager

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

YES! Jeg vandt lige den Sabian HH Regular 14" Hihat på eBay, jeg har haft våde drømme om det sidste års tid. hooray.gif

Glæder mig som et lille barn til at få fingrene i den...

 

In other news: Mine dobbeltslagshvirvler er virkelig blevet strammet op indenfor den sidste måneds tid. Der er kontrol i venstre hånd og god fingerkontakt. Skønt når øvning giver resultat! smartass.gif

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Well, så er jeg hjemme i julen. Jeg har fået sættet med hjem (med møje og besvær), så nu skal der øves. De kommende dage vil jeg arbejde med følgende øvelser:

  • Forskudte paradiddler med fodostinat og accenter
  • Dobbeltslag (4 varianter) med fodostinat
  • Synkoperingsøvelse med fodostinat
  • "Lege"figurer (f.eks. hvvf, hvf etc.) med hihat
  • 16delsbeats, fokus på jævnhed
  • 4/4 til metronom, fokus på tighthed og groove
  • Dobbeltpedalsøvelser, koordination
  • Tælleøvelser (tælle højt mens man spiller)
  • Spille til musik for sjov

:doo:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...
Well, så er jeg hjemme i julen. Jeg har fået sættet med hjem (med møje og besvær), så nu skal der øves. De kommende dage vil jeg arbejde med følgende øvelser:
  • Forskudte paradiddler med fodostinat og accenter
     
  • Dobbeltslag (4 varianter) med fodostinat
     
  • Synkoperingsøvelse med fodostinat
     
  • "Lege"figurer (f.eks. hvvf, hvf etc.) med hihat
     
  • 16delsbeats, fokus på jævnhed
     
  • 4/4 til metronom, fokus på tighthed og groove
     
  • Dobbeltpedalsøvelser, koordination
     
  • Tælleøvelser (tælle højt mens man spiller)
     
  • Spille til musik for sjov

:)

Det lyder fandeme trist :uhm:

 

" intensiv træning giver mester " det er stadig røvsygt :D

 

Men fed setup :tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 uger senere...

SÅ! Nu venter jeg bare tålmodigt på min lærer vender hjem fra USA. Jeg har efterhånden fået ok styr på de øvelser jeg skulle lege med i julen. En af øvelserne vil jeg lige poste her, da den virkelig træner mange ting på én gang + den er sjov!??!?

 

paradiddle_oevelse.gif

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 måneder senere...

Så kom der lidt grej opdateringer. Købte et sæt Sabian Signature Max Splashes (Mike Portnoys) af djembeanders og et Sabian AAXtreme Chinese på eBay. Uh, det er nice med nye skiver! :lol:

 

current_setup.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

Nåja, og da jeg er flyttet til Kbh. er både lærer og band ude af billedet. Samme gælder øvefaciliteter... weep.gif

Er dog igang med at starte noget nyt. "Det bliver stort... det bliver RIGTIG stort" (citat: Djarnisdrengen).

Link til kommentar
Del på andre sites

Tænkte også lige på hvorfor din 14" tam står til venstre? :doo:

Godt spørgmål. Jeg skal være ærlig og indrømme, at jeg faktisk ikke har spillet på mit komplette setup endnu. Men jeg har lagt mærke til et stigende antal slagere, der bruger en tam (her 14x11) på venstre side. Jeg antager, det vil give mig flere muligheder. Desuden har jeg prøvet med to tammer på højre side, og det faldt ikke i min smag.

 

:lol:

Link til kommentar
Del på andre sites

Jæssir! Kunne være rart også at have mulighed for at SPILLE på lortet...

:tu:

Kan jeg kun give dig helt ret i.

 

Mit sæt står over på Langeland hos min mor, fordi mit band er gået i opløsning, så har ikke øvelokale.

Så er nød til at tage jernhesten og cykle til langeland for at øve :tu: hehe.

Kun ca 30 km..

 

Men håber virkelig du finder noget sted at øve..

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu