Snarepal? Hvem har prøvet den?


DaPhunk73

Recommended Posts

Jeg bruger af og til det trick at dæmpe bundskindet på lilletrommen med en tynd stofserviet hvis jeg skal spille lavt i akustiske sammenhænge. Eller nogen gange bare hvis akustikken er træls.

Faldt over denne tingest https://www.google.com/search?q=snarepal&oq=sna&aqs=chrome.2.69i57j69i61j69i59j0l2.2349j0j7&client=ms-unknown&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8#imgrc=YI7s_doay2qcAM:

Den skulle gøre noget lignende. Er der nogen der har prøvet den?

:tu:

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Har altid en med til jobs små steder. Den virker ok, unden at være et mirakel. Tynde stål trommer dør i klangen når man bruger den. Det er ikke fedt. Men min træ lilletromme er knap så følsom og lyder fint med den på.   

Link til kommentar
Del på andre sites

Når jeg leger lydmand for andre bands bruger jeg den også (hvis jeg kan overtale trommeslageren) de helt små steder. Det gør at lilletrommen blender meget bedre med musikken, frem for at stå meget højt i lydbilledet. Så den er meget fint unden at være het så effektiv som jeg kunne ønske. 

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 4 uger senere...

Jeg har ikke prøvet den på job endnu. Men som sagt er mit indtryk fra øvelokalet, at den ikke dæmper så meget som den ser ud til.

I hvert fald ikke fra hvor man selv sidder. Tænker den måske dæmper mere hidsig bundskinds lyd udadtil. Hvad jo også er meningen.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu