Sende 18" bd til Sverige. Råd ønskes.


René Eriksen

Recommended Posts

Hej Ts.

Jeg har en stortromme med tilhørende fiberkasse, som en svensker er interesseret i. Nu skal jeg finde en måde at få sendt den forsvarligt afsted, dels så han modtager den i samme stand, som jeg afsender den i, dels så jeg får mine penge uden, at der går alt for meget bureaukrati i den. 

Manden foreslår selv Postnord/Schenker(?), men min fidus til førstnævnte og deres behandling af pakker, der ikke kan tåle tryk, kan ligge på et meget lille sted.

Hvordan har I andre pakket trommen, så den ikke tager skade? Hvordan har I fået fat i kasser, der er store nok?

Hvad har I andre gjort i sådanne situationer.

Link til kommentar
Del på andre sites

Start med at fore fiberkassen godt, så trommen ligger blødt og fast. Så spørg en cykelhandler om ikke han har en papkasse eller to i overskud, de plejer at have nogle store kasser fra cyklerne.

Mht. fragt kan du overveje GoMore, eller se om der findes tilsvarende services for fragt - der er masser af mennesker der kører frem og tilbage til Sverige hele tiden, så det burde da være muligt at få den derover.

Link til kommentar
Del på andre sites

Hvis du pakker den forsvarligt, vil jeg ikke være så nervøs for trommen. Jeg har sendt 1000+ pakker med både postnord og GLS, og det er godt nok mange år siden nogen af dem har ødelagt noget. Det handler ret langt hen af vejen om forsvarlig indpakning.

Postnord plejer at sige, at indpakningen skal kunne tåle at 20 kilo lander på kassen. Så har du et udgangspunkt :D

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu