Greenwood

Roberto Spizzichino · Håndbygget lilletromme · 14”x5”

Recommended Posts

Denne charmerende sjældenhed er bygget så enkelt som det næsten kan lade sig gøre af italienske bækken-legende Roberto Spizzichino. Alt er lavet af manden selv pånær seiding-system og stemmeskruer. Det er ikke en elegant, højglanspoleret og forkromet lækkerhed men den har til gengæld tonsvis af karakter.

Kedlen er af aluminium. 4 mm tyk.
Reifer og claws er af mesing.

Selvom lyden grundlæggende er ret kontrolleret og tør pga. kedel-materialet er der stadig masser af lyd og fede overtoner der giver den et lidt skramlet vintage præg. Vil fungere perfekt både på et nummer med Meters, Black Keys eller Tom Waits, alt efter hvordan du arbejder med stemning osv.

Hvor mange der er fremstillet af denne model ved jeg ikke. Har kun set modeller i andre materialer og designs til salg på nettet. Intet i aluminium. Trommen er købt i Modern Drums i Århus en del år før Robertos død.

Spizzichinos håndlavede trommer (ikke at forveksle med hans mere udbredte seriefremstillede GAM-serie) er ligesom hans bækkener meget efterspurgte.
Andre lignende modeller jeg har kunnet opstøve på nettet, går for et sted mellem 1200€ og 2000 €.

Jeg tænker prisen skal være 7.500 kr.

Bedre billeder kan evt. arrangeres og jeg sender gerne på købers regning, men jeg vil klart anbefale at komme forbi Refshaleøen i København og se og lytte.

Evt. kan bækkener i god stand fra Paistes serier Dark Energy (Rides Mark 1 / 14” hi-hat) eller Masters (20” crash / 20”/22” china / 14” hi-hat) indgå i en bytte handel.

Spizz_4.jpg

OK. Prøver lige et prisdump til 6500 kr.
Men måske mest nok realistisk at søge ud på det internationale samlermarked. :)

Ja. Sådan en kan du da ikke undvære hva?!?? :-);-)