Clear vesus Coated


søs

Recommended Posts

Hej!

Nu har jeg gennem længere tid brugt Remo Emperor Clear som slagskind på mine Rathje trommer - på 10" og 14". Synes dog, de "synger" lidt rigelig - det høres særligt, når de mikes op på spillejob.

I dag skiftede jeg så til Remo Emperor Coated - og sikke dog en forskel. Dejlig fyldig lyd - og ingen lang efterklang.

Bilder mig selv ind, jeg har stemt trommerne ens Clear contra Coated - men der er væsentlig forskel. Aldrig mere Clear til mig ... :tu:

IMG_0027.JPG

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

19 timer siden, ChristianVest skrev:

Lækkert tight setup du har der! Jeg havde den helt modsatte oplevelse med mit gamle sæt, jeg blev blæst helt bagover da jeg satte clear skind på - jeg anede ikke der var så meget lyd i mine gryder! 

 

Ps. Fedt at se du kører venstrehåndssetup ;-)

Tak for det!

Syntes jo netop, der var for megen lyd i trommerne med clear. Med coated kan jeg bedre styre lyd og efterklang - særlig når de mikes op. Og jeg synes samtidig, trommerne får mere fylde med coated (mener Henrik Rathje engang har skrevet, coatede skind fremmer mellemtone = fylde).

Jeg er bestemt ikke ekspert i at lave lyd på en mixer, så det er nødvendigt for mig, at trommerne lyder "næsten", som de skal fra starten. Det bliver nok mest til lidt mere bund og top, når jeg mikser trommelyd til spillejobs. Skal bestemte frekvenser dæmpes for at styre efterklangen (trommens "syngen"), står jeg af - her ved jeg for lidt.

Redigeret af søs
Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu