Dagens tip: gummi hihat


henrikrathje

Recommended Posts

er man lidt nørdet.. og vil gerne passe på sine hihat skiver.. og er ret glad for sin hihat clutch (vi har alle vores favorit.. selvom min seføli er den bedste!)

så irriteres man over, at det helt basale mangler.. beskyttelse af hihat holes..De får sgu keyhole med tiden.. der findes en enkelt clutch på markedet med beskyttelse.. Men den er dyr og beesværlig.. 

her er min billige, nemme og fleksible løsning..

krympeflex u. lim.  12 mm.. 

smart ikk!.. koster tæt på nul.. kræver kun flex og en varmepistol... begge dele købes til meget små penge i biltema eller lign.

som en positiv side effekt så er der mindre støj fra klangen i hihatten..

I studiet er det ret cool.

det holder ikke evigt.. Men koster kun omkring 50 øre pr skift ;-)

D02CB413-2F50-4264-9594-8C9A64479BD8.jpeg

BCEAB50D-0492-4C70-AFED-C10931847FC5.jpeg

37E00B08-9CC3-4D6D-B38E-01CA1EFBA20B.jpeg

D4AF2CE2-90D0-44E6-89A6-4CA6F5560F75.jpeg

Redigeret af henrikrathje
  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

53 minutter siden, René Eriksen skrev:

Godt tip, Henrik. Det har altid irriteret mig, at mine hi-hat-bækkener skulle hvile på den sav, det jo nærmest er. Jeg må i Biltema hurtigst muligt.

René  vær lige obs på du måske skal bruge 14 mm flex.. da nogle clutches er tykkere.. 14 er stadig fint.. uden lim halveres flexen.. så den ryger stadig ned på 7 mm.. så den skal nok sidde super..

bare så du ikke pukler med at få den ind over gevind i bunden.. min har kke gevind så 12 mm er nok.. 

krynpeflex fås også andre steder på nettet.. priserne varierer med kvalitet.. Men biltema uden lim er helt fin til dette formål. 5m koster 25-30 kr :-).. der er vel til.. mjaee 150-200 skift ;-)

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

Genialt Henrik!

Jeg sad i weekenden og tænkte på præcis det samme problematik da jeg skiftede hihat, hvor min idé til løsning dog var med en tykkere PVC-slange. Jeg var dog ikke sikker på om den kunne lade sig gøre, og din ser ud til at fungere, så jeg går også krympe-vejen ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

Super tip. Jeg har flere hatte med mere eller mindre keyholds. Det her tip er genialt. 1000 tak Henrik :tu:

Nu mangler jeg bare én at splejse krympeflex med. Tror ikke, at jeg i min alder holder 200 skift ud i fremtiden  B) 

Link til kommentar
Del på andre sites

1 time siden, Mr. Moth skrev:

Super tip. Jeg har flere hatte med mere eller mindre keyholds. Det her tip er genialt. 1000 tak Henrik :tu:

Nu mangler jeg bare én at splejse krympeflex med. Tror ikke, at jeg i min alder holder 200 skift ud i fremtiden  B) 

Hvis du kommer forbi Glostrup på et tidspunkt så giver jeg gerne et par cm. ;-)

  • Like 1
Link til kommentar
Del på andre sites

9 minutter siden, Hasse Tang skrev:

Også jeg. Kan en hårtørrer mon varme tilstrækkeligt? Jeg har ikke så meget andet at bruge en varmepistol til...

nej.. eller... måske.. på fuld knald.. hvis den har power.. man skal over 70-75 grader... og det kan de færreste hårtørrere... heldigvis.. ellers kig forbi så fixer vi dine clutches over en kop kaffe.

Men en pistol koster kun 119 kr :-)

https://www.biltema.dk/byggeri/maling/malertilbehor/maling--og-tapetfjerning/varmluftpistol-20-kw-2000021758

Redigeret af henrikrathje
Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu