Rytmisk uddannelse!


barak112

Recommended Posts

Hej til alle her!

 

Jeg er en voksen dreng på 44 år efterhånden. Det er jeg oprigtigt glad for. Med den dåbsattest begynder man dog også at blive lidt mere overvejende omkring hvad livet skal indeholde og bruges på.

Uden at det skal blive alt for livsfilosofisk, så er jeg fast besluttet på at være tro mod min identitet som trommeslager/musiker.

Jeg har de sidste 4-5 år ikke spillet meget, pga at jeg fik en dejlig søn og fordi at jeg musisk ikke kunne finde retning og skulle have en sikker fast indkomst.

I dag har jeg masser af retning og indhold, men har brug for på sigt at tage godt hul på trommespillet igen og give det plads og tage det seriøst. Både fordi det giver mig stor glæde, fordi at jeg ønsker at gøre brug af og udvikle mine medfødte evner og erfaring - også studie erfaring. 

Så tænker jeg på hvordan jeg samler op, og dygtigør mig påny med den alder jeg har i dag? Det bør jo ikke være anderledes end med anden læring.

En rytmisk uddannelse er vel udelukket når man har nået min alder, men hvad kender i til af andre muligheder udover privat underviser? Kender nogen af jer til det jeg taler om eller har kendskab til andre der tog musikken op til revision?

Kærligheden til musikken er for stor til at lade være...

 

Kh

Mikael Karlsson

Skanderborg

 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Tja... det er vel lidt som at starte forfra.

Find nogen at spille med. Gerne som er lidt bedre end dig, og så se hvor langt det rækker. Du er sandsynligvis ændret på det personlige plan, også mere end du selv tror. Øvning fire gange om ugen og jobs i weekenden er nok at presse citronen samtidig med familielivet, så det vigtigste (som jeg hører det) er vel at komme igang og have det godt med det du gør. Som med så mange andre jobs fungerer det bedst hvis du også fungerer i din fritid.

Når det er sagt, må du også overveje om det er en levevej eller en fritidsinteresse.

Der er langt mellem snapsene for de fleste professionelle musikere, og dem som forbliver professionelle har ikke barselsorlov og barnets første sygedag, og da slet ikke en 4-5 år hvor de ikke lige kan finde melodien. 

Så find ud af om du er musiker med familie og arbejde ved siden af, eller om du er familefar med arbejde og musik ved siden af.

Held og lykke med det her fra.

Link til kommentar
Del på andre sites

3 timer siden, Annefan skrev:

Synes at du skulle finde dig et band...og blive trommespiller i...eventuelt med underviser på..ved siden af .hvis du er til det .jeg elsker selv at svinge stikkerne når jeg er sammen med mine venner i bandet....jeg bliver aldrig professionel så jeg kan leve af det...men det er super interesse for mig...og giver mig nogle sindsyge gode oplevelser som jeg ellers ikke ville have fået...jeg har dog fravalgt undervisningen....da jeg ikke har råd og punkt 2...jeg bliver stresset af at der står en lærer ved siden af mig....min “undervisning” forgår igennem youtube og gehør....hvis jeg bliver sat til at lære en ny sang...så har jeg nemmere ved at finde  ud af det....hvis jeg får lov til at “lege” med det selv faktisk...øver 5 gange om ugen....1 i bandet og 4 hjemme...+ koncerter ved siden af men sådan er man jo forskellige .jeg bruger mit trommespil som en god fritids interesse....så vil også sige at du skal selv finde ud af hvor meget må det “fylde” ved siden af dit familie liv:)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 3 uger senere...

Tak for jeres respons.

Jeg tænker som udgangspunkt ikke at jeg skal leve af at være musiker - det har nok aldrig været meningen. Men at spille ude og hjælpe til ved indspilninger og være seriøs omkring sin musik kan man jo godt være selvom man ikke lever af det. 
Har selv hjulpet mgk elever op til prøver, spillet på plader mm. Det er der faktisk også en tilfredsstillelse i herfra.
Ifht læring så er min oplevelse at jeg bedst lærer fra mig og tager imod med masterclass sessioner eller en spejling hvis i forstår.

Dejligt med jeres besyv Annefan og Hamselv. 

Ha en god sommer :)
 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu