30 ˚- 45˚ kanter


B.Ba

Recommended Posts

Hej, jeg kunne rigtig godt tænke mig, at vide hvad forskellen egentlig er på dem, altså udover, at de jo har forskellige grader, ved ikke om dette emne har været på forummet før, men altså jer der ved noget om dette må meget gerne lige give jeres forklaring, for når man snakker Gretsch og Yamaha Recording Custom, virker det som om der er en større forskel fra 45 graders, hvad er det, som er så specielt, er lyden meget anderledes og hvordan, er der et andet attack, hurtigere til at reagere, eller ???

Har nemli’ tænkt på at investere i en Gretsch Renown maple 14”x 6,5” som alternativ til min Tama 14”x 5,5” er generelt glad for lyden af træ lilletrommer, men der skal være en hørbar forskel, kom frit med jeres mening :wacko:

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 year senere...

En defination jeg hørte var at i og med at du har en skarpere vinkel (45 grader) kan lyden være mere pitched fordi skindet står mere spidst på rammen, hvorimod du vil opleve en blødere lyd pga. den lavere friktion og lettere bevægelighed i de (30 grader)

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

I skal selvfølgelig have Henrik Rathje med ind over, for han har lavet langt mere detaljerede forsøg end jeg - men Hightowers beskrivelse er ganske dækkende.

Men jeg vil tilføje, at vinklen på indersiden har meget lille betydning - langt vigtigere er yderkantens størrelse, graden af runding og det vandrette stykke foroven på kedlens bredde.

Indersiden har ikke meget stor betydning efter hvad jeg har kunnet høre.....


:-)

Jon

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu