Hvilke trommestikker er bedst til prisen ?


Courageman

Recommended Posts

Kære medlemmer !

Hvad vælger i trommestikker efter, når prisen også skal medtages i vurderingen !

Har hørt om de Dansk fremstillede  B-stick drumstick's - er der nogen der kan anbefale dem ?

MVH  Courageman

PS: hører gerne om jeres erfaringer med dette mærke

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg bruger Wincent 5A ell. 5AXL- dem kan jeg altid finde til en god pris og de er rimelig konstante i vægt/holdbarhed og "straightness". Før det brugte jeg tilsvarende Vater- lidt tungere, men også en rigtig god stik.

Har for mange år siden prøvet B-stick- de knækkede for et godt ord, så ingen anbefaling herfra.

Link til kommentar
Del på andre sites

13 timer siden, rettmer skrev:

Jeg bruger Wincent 5A ell. 5AXL- dem kan jeg altid finde til en god pris og de er rimelig konstante i vægt/holdbarhed og "straightness". Før det brugte jeg tilsvarende Vater- lidt tungere, men også en rigtig god stik.

Har for mange år siden prøvet B-stick- de knækkede for et godt ord, så ingen anbefaling herfra.

Hej rettmer, tak for din respons.   Mht. B-sticks trommestikker tænker jeg kun på dem af træsorten Hickory, der er verdens stærkeste -

og de knækker aldrig :-)     med mindre man selv er skyld i det......   smiler

Hvor meget koster dine sticks ?   eller hvad finder du dem til og hvor ?    MVH C

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg knækker aldrig stikker, men slider dem op. Jeg bruger også kun hickory stikker. Dog betyder det ikke noget, hvis årerne vender forkert- så skal man ikke engang være uheldig for at knække dem

Det er jo muligt, at de er blevet bedre med årene- det er som sagt mange år siden og jeg anede ikke de stadig eksisterede, så noget er der vel sket. Jeg prøvede dem, dengang, fordi de var danske, men jeg hader at skulle vende mig til en ny stik og til 95kr. kommer det ikke til at ske.

Jeg finder mine til max.75kr. og jeg har været heldig at få dem for 50kr.

Redigeret af rettmer
Link til kommentar
Del på andre sites

1000 tak for dit gode og ærlige svar !

Du har helt ret der må være sket rigtig meget siden du har prøvet disse !
Har du set dette link ?     https://www.bstick.com/About.html  
 
Det er Paul Callabys' stikker som han har spillet med time efter time, dag efter dag og måned efter måned uden at de knækkede.
Han spiller i RUBBERBAND   https://rubberband.dk/
Ha' en dejlig weekend......   C
 
Link til kommentar
Del på andre sites

Kender en hårdt slående trommeslager der bruger B-Stik og er glad for dem. De holder efter hans udsagn rigtigt godt. Jeg selv knækker stort  set aldrig mine stikker, men slider dem op, så de bliver bløde. Jeg skifter den inden de så knækker (falder fra hinanden). Jeg bruger en Rohema stik (5B). Jeg har været igennem et hav af mærker, men må sige mit valg falder på Rohema, der altid er meget ens, en smule bedre balance og vægt (min subjektive holdning) end fx Vic Firth der nok er den mest populære stik. Jeg spillede i mange år med Regal Tip, da de også har en god holdbarhed, men de sidste par senderinger havde meget forskellige vægt i parrene. Nogle par var lette og andre tunge, selv om at de kom pakket i 12 par. Det har jeg ikke oplevet med Rohema. Holdbarheden er i top med Rohama, så de er værd at prøve. De er også billigere end de fleste andre mærker. De kan købes hos https://drumlimousine.dk for 64 kr parret eller hos "tyskeren" hvis du ikke har en holdning til at købe hos en dansk forhandler. B-Stick koster vist 95 kr de fleste steder. Wincent stik har jeg også brugt en overgang og de er også fine og holdbare, men koster mere en Rohema.  For mig er det også noget med lakeringen der har indflydelse. De fleste fabrikanter laver en "rå" og en lakeret model af de samme stik. Hvis du har en ide om hvad for en stik du bruger (fx. 5A) så vil jeg forslå dig at købe et par af 4-5 forskellige mærker. Så kan du selv vurderer hvad der er lige dig. Det er lidt dyrt, men der er stor forskel på de forskellige mærker, selv om stikken har det samme model nummer. 

Link til kommentar
Del på andre sites

Henrik Rathje fortalte engang om Rohema ang. holdbarhed og pris. Så jeg har de seneste år mest brugt "Rohama Light Rock 7A", da de er lidt længere end alm. 7A - fås uden lakering, så de er nemmere at holde fast - og er extra lange i tippen (typisk som jazz-stikker), hvilket passer godt til mig. De holder fint til mit brug.

Ellers bruger jeg "Vic Firth American Jazz AJ5" på små spillesteder, hvor volumen skal begrænses (omtrent samme længde som føromtalte Rohama) - har endda "Pell Wood No Noise 9A", hvis det skal være extra lavt. De 2 stikker er knap så holdbare som Rohema - de slides ret hurtigt i tippen.

Spiller "lettere" rock - og ellers pop - og har tidligere brugt B-stick, men gik bort fra disse ... husker faktisk ikke hvorfor ... :hmm:

IMG_0276.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

9 timer siden, Mr. Moth skrev:

Kender en hårdt slående trommeslager der bruger B-Stik og er glad for dem. De holder efter hans udsagn rigtigt godt. Jeg selv knækker stort  set aldrig mine stikker, men slider dem op, så de bliver bløde. Jeg skifter den inden de så knækker (falder fra hinanden). Jeg bruger en Rohema stik (5B). Jeg har været igennem et hav af mærker, men må sige mit valg falder på Rohema, der altid er meget ens, en smule bedre balance og vægt (min subjektive holdning) end fx Vic Firth der nok er den mest populære stik. Jeg spillede i mange år med Regal Tip, da de også har en god holdbarhed, men de sidste par senderinger havde meget forskellige vægt i parrene. Nogle par var lette og andre tunge, selv om at de kom pakket i 12 par. Det har jeg ikke oplevet med Rohema. Holdbarheden er i top med Rohama, så de er værd at prøve. De er også billigere end de fleste andre mærker. De kan købes hos https://drumlimousine.dk for 64 kr parret eller hos "tyskeren" hvis du ikke har en holdning til at købe hos en dansk forhandler. B-Stick koster vist 95 kr de fleste steder. Wincent stik har jeg også brugt en overgang og de er også fine og holdbare, men koster mere en Rohema.  For mig er det også noget med lakeringen der har indflydelse. De fleste fabrikanter laver en "rå" og en lakeret model af de samme stik. Hvis du har en ide om hvad for en stik du bruger (fx. 5A) så vil jeg forslå dig at købe et par af 4-5 forskellige mærker. Så kan du selv vurderer hvad der er lige dig. Det er lidt dyrt, men der er stor forskel på de forskellige mærker, selv om stikken har det samme model nummer. 

Hej Moth,  tak for respons !

Tror jeg prøver at købe nogle forskellige modeller hos firmaet B-stick, de har faktisk også nogle billige priser på anden sorteringer der sagtens kan anvendes til vores trommeøvelser mv. i træningslokalerne. Desuden holder jeg mig til Hickory træsorten, og uden lak.

Tak for alle jeres tilbagemeldinger og erfaringer......   god weekend    

Link til kommentar
Del på andre sites

Beestix Wax

We then apply our exclusive non-toxic Beestix Wax©. This wax was developed by us using the finest genuine golden bees wax we could find. The wax seals the wood adding additional strength and creates a non-slip, greaseless, friction-grip which comes ‘alive’ when the wax is warmed by human hands. No slippery, glossy lacquer is ever used!

As a result, there is virtually no slippage due to sweaty hands. 

https://b-stick.dk/b-sticks-history/

https://b-stick.dk/vare-kategori/personalized-drumsticks?v=dd65ef9a5579

image.png.9e2aa2c8f0828a81c6a86198497d0e5a.png

Link til kommentar
Del på andre sites

God aften psimon  !

Okay - det må der da kunne gøres noget ved, er der slet ingen af de store musikbutikker der fører B-stick's produkter ?

Det overasker mig da virkeligt.....   Selve ejeren bor vist i Kgs. Lyngby 2800, står nok på deres hjemmeside, men det er selvfølgelig langt væk fra dig og københavn....

Jeg kommer ofte ind til København - Så hvis du mangler en ret stor mængde - kunne jeg da godt overtales til at svinge forbi hvis du ved hvad du ønsker at købe/handle !   Vi skal nok selv prøve nogle af deres modeler tror jeg - så skriv eller ring til mig en af de nærmeste dage !  :-)

Har lige fået at vide at jeg har en tur ind til Kompagnistræde i morgen hvis det passer dig...... 

Fortsat rigtig god aften herfra......  C

https://b-stick.dk/b-sticks-history/?v=dd65ef9a5579

PS:   tonienenniniseksfire 

drumsticks-from-b-stick-of-denmark-1024x
Link til kommentar
Del på andre sites

På 30.10.2019 den 20:13 , HenrikHougesen skrev:

Billige Vic Firth stikker finder I her:

Jeg købte et ordentligt læs Peter Erskine stikker

 

Jeg foretrækker dog sticks uden lak og fremstilling i Danmark, så støtter vi også vores arbejdspladser og mindre CO2.

Men tak for interessen !      Fortsat rigtig god aften herfra......  C

Link til kommentar
Del på andre sites

2 timer siden, Mads Valther skrev:

Bliver B-stikker lavet i Danmark eller er det bare import under eget navn`?

De fremstilles i Danmark !    Jo - den er god nok !

Det har jeg undersøgt, og de fremstilles i jylland, og resten ordnes i Lyngby, hvor de får bi-voks der giver et unikt greb og flere fordele, der er flere oplysninger på deres hjemmeside eller du kan skrive til dem direkte som jeg gjorde......   B-stick.dk

https://b-stick.dk/?v=dd65ef9a5579

Tak for alle jeres kommentarer eller spørgsmål.....   vi har nu købt hos B.stick.com og de er fungere super godt  :-) 

Link til kommentar
Del på andre sites

5 timer siden, Mads Valther skrev:

Tjek.

 

Jeg har også fået min sending. De er indtil videre ikke helt mig. De er MEGET lette og jeg synes balancen er rykket baglæns, så man nærmest skal holde helt i den ene ende. Nuvel - det kan jo være mig som har bestilt en du model...

Hej Mads Valter,  næste gang du kommer forbi København og Lyngby, så ville jeg hvis jeg var dig - kigge forbi derude hvor de bor,

for så kan du prøve at teste dig frem til de helt rigtige for dig, vi to ved jo godt at det afhænger lidt af de små ting der gør at man bliver tilfreds.

De er rigtig søde derude, de har hjulpet os til rette med vores valg.....   smiler

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu