trommer trommer trommer

vintage standard lugs og slut 70'er 6ply blue/olive

Recommended Posts

Hejsa,
I min iver efter at restorrere gamle ludwig-trommer er jeg stødt på et problem. Jeg har lige fået lugs hjem via e-bay, som skulle være vintage Ludwig standard lugs. Jeg har ligeledes købt en stortrommekedel, som skulle være en 6lags midt/slut 70'er classic-stortromme. Så vidt jeg har kunnet orientere mig på nettet, skulle de passe sammen... Men det gør de så bare ikke. Så et eller andet sted i kæden er noget galt.
Lugs er 6,6 cm mellem hullerne, BD har 5,6 cm afstand... Jeg ved billederne lidt sjuskede ud målewise, men man kan i hvert fald godt se, at afstandende er forskellige. 

Billeder via link:
https://www.dropbox.com/sh/nbnc167ilsvxqqk/AAD_x9pNdV2OPavpVixFrp0Aa?dl=0

Vh David

altså Lugs er Ludwig Standard Lugs.. Men de passer som du siger i classic også.. Men lige som i classic er der en kort og en lang model

kunne du lave nogle fotos af BD i fuld figur så man kan se kedlen inden i og uden på.. måske nogen har solgt dig en forkert kedel 

Tak svar!! Jeg smider lige nogle flere fotos op i droppen. Tak for svar. Jeg læste på nettet, at der på Rockers/standard-stortrommer er lugs med længere afstand end large classic og øvrig standard. Er det korrekt? (Det stemmer meget fint overens med den info, jeg i øvrigt har fundet på afstandene) :)

hmm.. det er nyt for mig så.. Men udelukker det ikke.. det er jo Ludwig.. rode butik nr 1

mine standard bd er normal afstand...hm

har brug for nogle fotos som.sagt...af hele kedlen.. kanter.. inden i osv...

jo det er en 6-ply ludwig.. den gode årg med tykke poppel lag