Import fra Canada?


René Eriksen

Recommended Posts

Er der nogen af jer, der har erfaringer med at importere en lilletromme fra Canada? 
Jeg har, igennem en FB-gruppe for en bestemt serie Gretsch-trommer, fået tilbudt en lilletromme, som kunne gøre mit sæt "komplet", men jeg har ikke importeret fra Canada før. USA og Tyskland har jeg hentet hjem fra ved hjælp af fragt firmaer. 
Manden, der har trommen, virker pålidelig. Han siger, at det vil koste ca 300 can $ at sende trommen forsvarligt pakket ind, hvilket umidelbart lyder af meget, synes jeg. Hvad siger I?
Jeg formoder, at jeg ligesom, når jeg importerer fra US, risikerer at skulle betalt told, afgifter og moms, men hvad kan det beløbe sig til ca? 
Er der nogle andre vigtige ting, jeg skal huske at tænke på, hvis jeg gennemfører?

Link til kommentar
Del på andre sites

Jeg har ikke selv købt ting hjem fra Canada, men har med held benyttet SHOPUSA (lidt usikker på navnet). Det fungerer i hvert fald fint, og de forestår så betaling af moms, told m.v. så man slipper for Post Nords dummebøde-gebyrer. Om der findes noget tilsvarende for Canada ved jeg ikke, men ellers kan du måske få sælger til at sende via SHOPUSA. Det fungerer ved at de opretter en postboxadresse i dit navn i USA et sted, som sælger så kan sende til. Det er typisk ikke meget dyrere at sende til USA fra Canada end internt i Canada.

Prisen kan du vel tjekke på fx. Canadapost.ca, fedex, UPS eller hvad du nu foretrækker. Det er ikke billigt at sende ting over dammen.

Du kan også bare tage til Canada og hente den. Det er et fantastisk land og nogle meget venlige mennesker :o)

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu