• 0

Tama Superstar (vintage) - hvad er sådan noget værd?


Esko1

Spørgsmål

Hej Trommeslagere, jeg har muligvis valgt et forkert forum - så tilgiv mig, hvis det er tilfældet. Men jeg overvejer at skifte mit trommesæt, og jeg har brug for lidt guidance til prisniveauer. Sagen er, at jeg har et Tama Superstar (vintage), som jeg købte i mine unge dage for efterhånden mange år siden. Det har så stået opmagasineret i en lang årrække, og nu er jeg begyndt at spille lidt igen. Men det er et stort sæt med fem tammer (8", 10", 12", 14", 16" og 22" storetromme), og jeg har kun plads til tre tammer - rent faktisk helst blot to. Så jeg overvejer at downsize til et mindre sæt. Men hvad er sådan et sæt som sagt værd? Det har nogle ridser og skrammer, men det er ikke noget, der påvirker lyden. Jeg har selvfølgelig søgt på Ebay, og her går vintage Tama Superstars med power-toms relativt dyrt.

Hvad tænker I? Jeg har vedhæftet et par fotos. Bemærk: jeg ønsker kun at sælge tammer+storetromme - ikke bækkener, stativer etc.

Esben

IMG_7582.jpg

IMG_7583.jpg

IMG_7584.jpg

IMG_7585.jpg

IMG_7586.jpg

IMG_7587.jpg

Link til kommentar
Del på andre sites

8 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Hvis du i øvrigt er glad for trommerne kan du jo også overveje at sælge de tammer fra som du ikke skal bruge. Typisk kan man få lidt mere for enkelttrommer end hvis de indgår i et sæt. Og hvis de er for dybe kan de kortes ned til den ønskede dybde - det har jeg efterhånden gjort mange gange, ikke helt uden succes...

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst jon petersen

De er ALTID i birketræ, farven "Super Mahogany" er blot en bejdse under lakken.

Fine trommer, men 11.000 får du ikke, snarere mellem 5 og 8.000 - hvis du kan finde en, der synes at de lidt dybe toms er sagen. I dag vil de fleste foretrække de mindre dybe udgaver af Superstar á la det sæt som Stewart Copeland havde.

Jon, tidligere ejer af et Tama Superstar årgang 1978.

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu