Sign in to follow this  
Tailleg

Roland TM2 og PD-8 - rim trigger ikke?

Recommended Posts

Hej alle!

Jeg har for nylig investeret i ovenstående kombination til brug i et hybrid-setup. Jeg vil i første omgang indkoproere min PD-8, hvor jeg vil bruge lyd fra "head" og "rim". Jeg er dog stødt på et problem med, at jeg ikke får lyd fra rim.

Jeg har sikret mig, at min PD-8 det er et dual pad, og jeg bruger et stereo kabel mellem TM2'en og PD-8. I trigger-indstillingen angiver jeg "head & rim" og angiver, hvilken pad, jeg bruger.

MEN jeg får ingen lyd, og jeg kan ikke greje hvorfor. Nogen der kan hjælpe?

Jeg har også et par pd8’ere, og jeg har oplevet en del overhør/fejltrigging når jeg slår på kanten.

Har du prøvet hele vejen rundt på kanten? På nogle pads sidder/virker de efter min erfaring kun i den ene side

15 timer siden, Hasse Tang skrev:

Jeg har også et par pd8’ere, og jeg har oplevet en del overhør/fejltrigging når jeg slår på kanten.

Har du prøvet hele vejen rundt på kanten? På nogle pads sidder/virker de efter min erfaring kun i den ene side

Ja, jeg synes, at jeg har prøvet hele vejen uden held. Hvis det også kun virker ét specifikt sted, så er det ikke meget værd i min optik. I livebrug ville det bare ikke være pålideligt.. 

Bruger du også dine sammen med en TM2 eller med et andet modul?

Jeg har brugt dem både med en spds-x og en yamaha dtx multi-12, men har droppet at bruge slagflade og kant separat.

Er du sikker på at kablet er ok, og understøtter TM2’eren overhovedet dual trigger-pads?

På 20.12.2019 den 13:37 , Hasse Tang skrev:

Jeg har brugt dem både med en spds-x og en yamaha dtx multi-12, men har droppet at bruge slagflade og kant separat.

Er du sikker på at kablet er ok, og understøtter TM2’eren overhovedet dual trigger-pads?

Jeg forsøgte mig med et nyt kabel, uden held, så det er ikke problemet. Jeg kan læse mig frem til, at denne kombi skulle virke og er stadig på helt bar bund.