• 0

Jeg har ikke holdt mig opdateret. Søger vejledning til prissætning af bækkener ved salg


maz_b

Spørgsmål

Hej allesammen. Beklager på forhånd for det lange opslag, jeg er dårlig til at være præcis, men jeg har forsøgt.
 
Jeg håber på at nogen af jer vil dele ud af jeres erfaring med vurdering af værdi ved salg af trommegrej.
 
Jeg har ikke solgt grej indenfor de sidste ca. 7-8 år, og ud over jeg kan se handel med trommegrej har lidt sløje vilkår, har jeg næsten ingen fornemmelse af hvordan man kan prissætte sine ting ifht salg her i 2020.
Jeg havde ikke forestillet mig jeg skulle sælge igen, så jeg har ikke holdt mig opdateret.
 
Jeg står aktuelt og skal af med 3 bækkener (foreløbig). De er købt nye for 7 år siden, men grundet uforudsete omstændigheder, har bækkenerne ikke været brugt een eneste gang, jeg ved kun selv hvordan de burde lyde, men jeg har aldrig prøvet dem (Jeg ved godt det er den helt forkerte måde at handle bækkener på :P ).
 
Det drejer sig om 18" og 20" Sabian AAX V-Crash (tidligere Vault Crash, flyttet til AAX-serien) og et Zildjian A-Custom 22" Medium Ride. Kvitt haves på de to Sabian-bækkener, og mener også jeg har på 22" Zildjian. Ikke at jeg tænker det betyder noget, men så kan man da se de er mine.
 
De to V-Crash har jeg lidt besværligt ved at finde til salg pt. men Sabian prissættter, så vidt jeg husker, de fleste bækkener i AAX-serien efter størrelse og ikke så meget model. A Custom-bækkenet er stadig til salg, kan jeg se.
 
Er der en procent af nyprisen, man kan bruge som udgangspunkt i sin vurdering? Selvfølgelig afhængig af stand, og om der overhovedet er købere til det.
 
Det er ikke noget jeg meget gerne vil af med, men jeg må nok efterhånden indse de aldrig kommer i brug.
 
De nypriser jeg umiddelbart kan finde er som følger (Thomann.de) :
 
18" AAX V-Crash : 1949,-
20" AAX V-Crash : 2299,-
22" A Custom Medium Ride : 3190,-
 
Kan det passe i grove træk med nuværende nyværdi?
 
Jeg skal også af med en Pearl Sensitone Brass (den gamle model) 14x5". Men den købte jeg brugt, og jeg kan se det nogenlunde stadig er den samme pris de sælges til.
 
Jeg håber I vil give jeres besyv med, jeg takker på forhånd for hjælpen (hvis I kunne holde jer vågne længe nok til at læse det hele) :)
 
(Jeg har vedhæftet et gammelt billede fra den dag de 2 Sabian bækkener ankom med posten, de står pt.forsvarligt opbevaret i en opvarmet kælder, men flere billder er selvfølgelig en mulighed)
 
-Mads

AAXx2.jpg

Redigeret af maz_b
stavefejl
Link til kommentar
Del på andre sites

2 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Tusind tak for svar. Det passer meget godt til hvad jeg havde forventet - jeg var heldigvis klar over jeg ikke kan redde min "investering" hjem igen, så det er heldigt nok det ikke er værre end jeg havde håbet.

 

Tak for hjælpen

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu