• 0

Vurdering af Pearl 14x8" Maple GLX-514ED fra '83 (lilletromme)


maz_b

Spørgsmål

Hej.

Jeg har et vurderingsspørgsmål i forbindelse med vurdering af en lilletromme jeg overvejer at sælge.

Jeg har ikke tidligere overvejet at skille mig af med den, så jeg har aldrig forholdt mig til evt. brugtværdi, men nu hvor jeg så småt er tvunget til at lægge hobbyen lidt på hylden, er jeg i gang med at sælge ud af det meste, og beholder således kun selv nogle ganske få ting med affektionsværdi.

Jeg har denne Pearl GLX-514ED 14x8" lilletromme i 100% ahorn, 6-lags / 7,5mm tykkelse keddel - Made in Japan.

Standen er rigtig god, især når man tager alderen i betragtning. Let pitting på chromen, men ingen rust, og kedlen er 100% intakt.

Den er fra 1982 eller 1983, mere præcist kan jeg ikke huske det.

Hvad kan den være værd? Jeg ved 14x8" ikke er det mest eftertragtede i forhold til mainstream, og jeg har da heller aldrig selv fået den til at passe ind i mange sammenhænge - men den lyder rent faktisk rigtig godt, hvis man er til den karakteristiske lyd fra en ahorntromme i den størrelse. Den har også været flittigt brugt, men dog mest i forbindelse med udlån til tromme-kollegaer.

Er 2500,- alt for meget? Jeg har ingen anelse om hvad der ville være fair. Jeg ved det er købers marked pt., så jeg vil heller ikke stille urealistiske høje forventninger. Hvis prisen gør alt for ondt på mig, kan jeg sagtens beholde den lidt længere - men markedet har ikke ændret sig meget de sidste par år, så vidt jeg kan se.

(Jeg kan ikke få lov til at sætte mere end ét billede ind, selvomjeg har reduceret dem til ~260kb størrelse)


På forhånd tak for alle input

(Link til '82 / '83 Peal Japan katalog)

IMG_0827 copy.jpg

Redigeret af maz_b
Tilføjelse om stand
Link til kommentar
Del på andre sites

3 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 0

Synes da at du skal sætte den til det du synes den er værd. Hvis der så ikke sker noget, kan du sænke prisen. Får du et bud, kan du måske handle lidt - i sidste ende er det vel følelsen når den er solgt. Men jeg tænker ikke at de 2.500 er for lavt sat, det er ca. det tilsvarende modeller står til på eBay f.eks., og så har du lidt at handle fra :-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Tusind tak for dit svar, det var rigtig brugbart.

Jeg spørger mig mest frem for at undgå at sætte en helt urealistisk pris, nogle gange synes man jo selv sit grej "burde" være mere værd, men prisen er på en måde kun rigtig, hvis der er købere til det man sælger. SÅ nu har jeg et pejlemærke at gå efter, og det var lige det jeg håbede på at få ud af mit opslag - så mange tak for dit svar, det er jeg glad for.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu