• 0

Keller custom, Ludwig WFL, 22" KC dark, diverse


Bjarne

Spørgsmål

Hej nørder, 

Jeg har ikke trommet længe. Rigtig længe - men jeg har stadig alt mut udstyr. Det hele har stået opbevaret de seneste fem år, og nu kan jeg ikke længere argumentere for at gemme det. Jeg vil gerne sælge, men jeg er noget i tvivl om, hvad jeg skal forvente at få for det hele. For 8-10 år siden, da jeg købte alt (brugt), så var der fuld gang i trommesalget. 

Udstyret kan deles op i:

  • Keller custom sæt. 8lags ahorn, grøn-bejset. 10x8, 12x8, 14x12, 20x16 og 14x5 snare. Har nogle ret funky lugs. Hele sættet har RIMS og Yamaha tombeslag. Ser godt ud, lyder fedt. 
  • Bækkener:
    • 14" Zildjian New beat hi-hat fra 60'er
    • 15" Anatolien Impression Crash
    • 20" Dream contact crash/ride
    • 22" Zildjian K Custom Dark ride, fra midt 90'erne, hvor de var bedst. 
  • Snares:
    • 14x5,5" Ludwig WFL træ lilletromme i Red Sparkel fra 1957 (dato-stempel i kedlen). Det er (så vidt jeg ved) IKKE en buddy rich model. 
    • 14x6" Pearl COB snare fra 60'erne. Tung, herlig sag. 
  • Stativer:
    • Yamaha stativer af forskellig alder.
      • Hi-hat, BD pedal, 2x snare, 3 bækkenstativer med bom
  • Kasser:
    • 10,12,14,20,14SN Humes and Berg Enduro med skum-fyld. (Stortrommekassen har ikke fyld). 

Jeg kunne godt bruge en vurdering af hele banden, men særligt de tre markerede med fed. Er der derudover nogen tips til, hvor jeg skal sætte det til salg? Der er ikke så meget liv i TS-markedet, som jeg husker det. 

Der er et billede at Keller custom (bare for at se Lugs) her: https://www.dropbox.com/s/zsvumnqu6zteqgm/IMG_0211.jpg?dl=0

Redigeret af Bjarne
Link til kommentar
Del på andre sites

7 svar på dette spørgsmål

Recommended Posts

  • 1

Det er et godt spørgsmål. Under alle omstændigheder skal du sælge hver del separat. Flere billeder ville være en hjælp.

Ved at Pearl COB går for 2000,-

Zildjian New Beat ca. 1200,-

K Custom Dark Ride - måske 1800,-

Du kan jo prøve med 3000,- for Ludwig lilletrommen.

Men vær opmærksom på, at det er købers marked. Så priserne jeg har vist er top. Og jeg har en fornemmelse af, at der er forskellige købere på FB og DBA.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0

Angående dit 22 Zildjian K Custom Dark Ride: Det er i 1990'erne helt korrekt en af de fedeste serie overhovedet. Desværre har serien også en del mandagsmodeller, så det kræver at køber synes om lyden. Det er også min erfaring at 20'ene er mere eftertragtede end 22.

De plejer at gå for mellem 1300-2000 kr. 

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 0
Gæst jon petersen

Sættet lyder som det Jonas byggede - og så kan du jo forsøge med at tage det samme som du selv gav.

Jeg tror ikke på at markedet har ændret sig mere, end at der altid vil være gode og mindre gode priser.

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu