Lidt ekstra godter til mit Ludwig Stainless


HamFraEmbryo

Recommended Posts

 

I løbet af de sidste par år har jeg tilføjet lidt ekstra lækkerier til mit gode gamle Ludwig Stainless Steel. 

Først og fremmest lykkedes det mig at skaffe en 18" gulvtam på eBay i USA. Det var meget dyrt, men det er det hele værd. Shit den lyder vildt sådan én! Der er kommet coated PS4 over clear Emperor på tammerne. De lidt mere dæmpede skind klæder de ret levende trommer virkeligt godt. Det lyder totalt halvfjerdser, hvilket jo sådan set hele tiden har været planen. Jeg fandt i øvrigt ud af at standard gulvtamben fra Pearl er cirka 9,5 mm og derfor passer i de originale Ludwig beslag, hvilket passer mig rigtigt godt fordi de er riflede der hvor man faktisk skal bruge det. 

Derudover er der kommet et 22" Paiste Signature Blue Bell Ride (Steward Copelands signature) til. Sådan ét har jeg altid drømt om, lige siden jeg så The Police i Aarhus tilbage i 2007. Mit 20" Zultan Dark Matter Crash er jeg meget glad for. Fornuftig afdæmpet volumen og lækker sound. Jeg eksperimenterer med 19" CymbalWorks Casablanca Session Crash til venstrehånden. Og så en Agop Signature 14" HH. Alt i alt en lækker og udover ridebækkenet ret mærk og tør bækkenpakke. 

Jeg har overgivet mig og anskaffet en Pearl Eliminator med bælte. Den er bare så let, lækker og nem. Det føles nærmest som om den ikke er der. Det må vel på en måde siges at være målet :) Derudover lyder køllen virkeligt fedt. 

Den klassiske Ludwig stol med blue/olive logo kunne jeg simpelthen ikke stå for. 

Desuden fandt jeg i efteråret et sæt EV N/D 468 mics til tammerne i bedste Lars Ulrich i slutningen af firserne-stil. De lyder også piv godt. Alt i alt er jeg pt. enormt glad for mit setup. Det lyder helt sindssygt godt i mine in-ears. 

Sættet er 13x9, 16x16, 18x16, 24x14. Snaren er en vintage Supraphonic 14x6,5 med en S-Hoop monteret på toppen. Den sparer mange stikker og vabler den reife! Det kan klart anbefales. 

 

IMG_5758

 

IMG_5759

 

IMG_5760IMG_5761IMG_5762IMG_5763

 

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 1 month senere...

Fedt at se, det er muligt at have gulvtammer tæt på, selv om BD er 24" ... det giver mig helt lyst til - igen - at investere i et 24" Ludwig sæt ... (men de er efterhånden hundedyre, desværre).

Link til kommentar
Del på andre sites

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu