Ludwig 1966 20" stortromme - ny wrap


BuddyBuddy

Recommended Posts

Halløj derude

Det er snart længe siden jeg har været forbi her på TS, men det er stadig et dejligt websted :-)

Hvis vi nu antager at jeg har en 19662 20" Ludwig stortromme som skal have Delmar red sparkle wrap på.

Er der så nogle "Do´s & Dont´s"?? Jeg har aldrig prøvet lige netop den process før, men restaureret mange gamle Ludwig og Pearl sæt.

Lim, process, specialværktøjer etc.???

Gl Ludwig.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Der er mange veje til Rom - mange måder at flå en kat.

Jeg har prøvet flere metoder til coating, den letteste er dobbeltsidet 3M tape af den tyndeste slags.

Det bedste - og rigtigste - men også klart besværligste er kontaktlim.


Jeg kan godt lide at coatingen stopper 1-1½ cm fra kanten - det bliver helt dækket af skindet. Enten skal man så sætte et understørrelse stykke coating på - det gjorde jeg - eller skære en strimmel af langs kanten. Der ER lavet et særligt værktøj til det, man kan også lave et selv af en kniv som fikseres i vandret stilling 1 cm over bordet, så kedlen bare kan drejes rundt mod kniven.

Sådan tror jeg, at jeg ville gøre det i dag.

Spørg endelig, hvis der er mere....

 

IMGP3259.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

50 minutter siden, jon petersen skrev:

Der er mange veje til Rom - mange måder at flå en kat.

Jeg har prøvet flere metoder til coating, den letteste er dobbeltsidet 3M tape af den tyndeste slags.

Det bedste - og rigtigste - men også klart besværligste er kontaktlim.


Jeg kan godt lide at coatingen stopper 1-1½ cm fra kanten - det bliver helt dækket af skindet. Enten skal man så sætte et understørrelse stykke coating på - det gjorde jeg - eller skære en strimmel af langs kanten. Der ER lavet et særligt værktøj til det, man kan også lave et selv af en kniv som fikseres i vandret stilling 1 cm over bordet, så kedlen bare kan drejes rundt mod kniven.

Sådan tror jeg, at jeg ville gøre det i dag.

Spørg endelig, hvis der er mere....

 

IMGP3259.JPG

Tusind tak Jon - hvad med badge/grommet?  Det skal jo se ordentligt ud.. Er der værktøj, eller kender nogen, som kender nogen med sådan et stykke legetøj mon?

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jada!

Det mest sandsynlige er at du ødelægger dimsen, når du tager den ud.

Du borer selvfølgelig indefra, og enten limer du badge og dims på plads bagefter - eller du finder en ny dims, for eksempel hos ST Drums, og udvider den på indersiden.

Jeg brugte sådan en her til at skabe "kraven" på indersiden - har det været nødvendigt har jeg fulgt op med en fin lille hammer og set til, at dimsen var vel understøttet på forsiden, på en lille blok af hårdt træ.

IMGP3262.thumb.JPG.4b8ede371aba35192f03c344a3e3ee50.JPG

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Jeg har de sidste mange gange brugt dobbeltklæbende tape på bagsiden, så badget ikke sidder og "summer". Husk at bøje det lidt, så det følger kedlen - hellere lidt for bøjet, så dimsen trækker det ind på plads, end lidt for fladt så siderne stikker op....

:-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst jon petersen

Skal du bare bruge en bid til badget kan vi sikkert mødes, så får du af mig - men har du først en rulle, finder du ud af hvor ofte man kan bruge det....

:-)

 

Link til kommentar
Del på andre sites

18 timer siden, jon petersen skrev:

Skal du bare bruge en bid til badget kan vi sikkert mødes, så får du af mig - men har du først en rulle, finder du ud af hvor ofte man kan bruge det....

:-)

 

Fab, tak igen Jon. Jeg ska da ha sån en rulle tape der ;-)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 5 måneder senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu