En stik som minder om Vic Firths Steve Gadd?


Gæst Morten

Recommended Posts

Gæst Morten

Jeg holder vældig meget af den ovennævnte stik, men er efterhånden blevet en smule frustreret over prisen.

Derfor er jeg på udkig efter en stik, som minder om den, både med hensyn til vægtfordeling og tykkelse/længde...

Skulle nogen ligge inde med et bud - fyr løs!

Mvh.

Morten

Link til kommentar
Del på andre sites

Prisen? Den koster de normale 100kr en stik gør. (hvis det er noget ordentligt). Jeg tror ikke det kan betale sig at købe billigere stikker. Der er jo en grund til at Vic Firth er blevet kendt..

 

Mathias

Link til kommentar
Del på andre sites

Gæst Sir G

Ja prisen er da ikke steget.

 

Jeg spiller også kun med Gadd stikken, men jeg kunne da også godt lide at vide om der er en der minder om den, for som vi har diskuteret før, så er det lidt generede, at den er lakkeret, de smutter så nemt når man begynder at svede lidt i håndfladerne.

Derudover synes jeg det er en lækker stik.

 

VH Gorm Dannesboe

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja prisen er da ikke steget.

 

Jeg spiller også kun med Gadd stikken, men jeg kunne da også godt lide at vide om der er en der minder om den, for som vi har diskuteret før, så er det lidt generede, at den er lakkeret, de smutter så nemt når man begynder at svede lidt i håndfladerne.

Derudover synes jeg det er en lækker stik.

 

VH Gorm Dannesboe

Jeg kan ikke være mere enig. Det er for mig umuligt at holde de stikker igennem en hel koncert - hvilken skandale....

 

(jeg kan naturligvis godt holde stikkerne, hvis jeg vil, men så kan jeg heller ikke udføre nogen krævende tricks)

 

:)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, Signature-stikkerne er altså lidt dyrere end de normale, så et alternativ kunne være at inde den VF-stik, der minder mest om Steve G's.

Umiddelbart kender jeg kun SD-4 Combo stikken (VF), men den er vist nok endnu lettere end Steve's.

Eller hvad med Regal Tips Dennis Chambers stik? Minder den ikke også lidt om? ...

 

Jeg spiller med Peter Erskines Ride-stik, og har samme problem - de er dyre!!! :)

Men "ulempen" ved Signature-stikker er jo selvfølgelig, at de er lavet specielt efter artisternes ønsker - dvs. at det sandsynligvis er en normal version, der er tilpasset en speciel kunstner og dennes hånd. ..

 

Hmm. ..

 

Per. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Ja, Signature-stikkerne er altså lidt dyrere end de normale, så et alternativ kunne være at inde den VF-stik, der minder mest om Steve G's.

Umiddelbart kender jeg kun SD-4 Combo stikken (VF), men den er vist nok endnu lettere end Steve's.

Eller hvad med Regal Tips Dennis Chambers stik? Minder den ikke også lidt om? ...

 

Jeg spiller med Peter Erskines Ride-stik, og har samme problem - de er dyre!!! :)

Men "ulempen" ved Signature-stikker er jo selvfølgelig, at de er lavet specielt efter artisternes ønsker - dvs. at det sandsynligvis er en normal version, der er tilpasset en speciel kunstner og dennes hånd. ..

 

Hmm. ..

 

Per. :)

Dennis Chambers spiller med sin signature Zildjian stik. Sidder med een i hånden så du kan ikke fornægte det. ;)

Link til kommentar
Del på andre sites

Mht. til prisen vil jeg sige at jeg gennem flere forskellige forretninger(læs: den lokale, Pro Drums osv.) har måtte betale fra 15-25,- kr. over 100,- kr., for at erhverve mig stikken! Dertil vil jeg gerne tilføje at jeg, som medlem af ungdommen, ikke har penge én masse!

Hvor kan man købe B-Sticks?

Jeg har fundet mig selv siddende i problemer til halsen, hver gang jeg gav eftersøgningen et forsøg... :unsure:

Link til kommentar
Del på andre sites

Mht. til prisen vil jeg sige at jeg gennem flere forskellige forretninger(læs: den lokale, Pro Drums osv.) har måtte betale fra 15-25,- kr. over 100,- kr., for at erhverve mig stikken! Dertil vil jeg gerne tilføje at jeg, som medlem af ungdommen, ikke har penge én masse!

Hvor kan man købe B-Sticks?

Jeg har fundet mig selv siddende i problemer til halsen, hver gang jeg gav eftersøgningen et forsøg... :unsure:

De har B-Stick i Pro Drums og sikkert også i de fleste andre forretninger, da det jo er et dansk mærke.

 

Prisen på Vic Firth er der vel egentlig ikke så meget at gøre ved, deres signature stikker koster over alt ca. 125 kr.

 

Og m.h.t. B-Stick, så er det meget lang tid siden at jeg spillede med dem (ca. 11-12 år), men jeg kan huske at nogen af dem var meget skæve, det kan selvfølgelig have ændret sig nu, men pas alligevel på. Husk at tjekke dem inden du betaler.

 

VH Gorm Dannesboe

Link til kommentar
Del på andre sites

Drumstick på Frederisberg havde for nogle år siden sin egen stikserie - ved ikke om de har det endnu, da de nu kun fungerer som "baglokale"-butik. Men de havde en TRO kopi af Gadd's stik der hed "SG". Mener at Great Dane stikker hos Slagtøjscentret har en tilsvarende. Prøv det! Har iøvrigt prøvet at skifte til "NOVA"-stikkerne. 7a fungerer fint for mig, og de holder lige så længe som de dyre mærker. Er af samme slags træ og BILLIGE! Det kan betale sig at prøve lidt forskelligt.

 

Anders B)

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 7 måneder senere...
  • 4 måneder senere...
Køb dit (jeres) grej i aage.

Min efaring er nu at de har mere trommeviden i trommeforetningerne....ex Pro Drums eller Music Aid(MA er min favorit...ka også gi en god deal)

 

Mht. stikker/pris. Jeg plejer at købe en ordentlig bunke af gangen. På en god da ka man gerne få et sæt ProMarks til 65-70 kr. sættet. Det kræver selvfølgelig at man har lidt på kistebunden, men hvis man bare ka lægge en tudse plejer det at hjælpe...

Link til kommentar
Del på andre sites

Hej.

jeg ved ikke om jeg er forkert på den! jeg spiller selv med Vic Firths , men når jeg øver, kan jeg slå mig selv ihjel når jeg knækker nogen! så hvilken stil der minder meget om den kan man bruge? et pris neavou ned self:) :D

Link til kommentar
Del på andre sites

B-stick og Great dane sticks er ikke så dyre igen, men nogle geniale stikker, som holder i 100 år og en madpakke :D B-stick kan bl.a. købes i en musik butik i Odense, kan ikke huske navnet. De sælger Taye, og ligger lige over før Sølv Gade i Rosengårdscentret :D De har mange gode stikker, også til en billig penge.

Link til kommentar
Del på andre sites

Det er - som regel - ikke stikkens skyld hvis den glider ud af hånden eller knækker, men hvordan man spiller. Stikker af god kvalitet KAN have en knast eller svage årer i træet, men det er sjældent. Og lakken - ja, den skulle netop give et godt greb.

Men det meste ligger i teknikken . hvordan rammer man trommen og hvordan holder man om stikken, dvs ens greb! Dér starter det hele - med grebet! Topkvalitet stikker af hickory burde ikke bare knække.

Link til kommentar
Del på andre sites

  • 2 uger senere...

Opret en konto eller log ind for at kommentere

Du skal være medlem for at skrive en kommentar

Opret en konto

Opret en konto på siden her. Det er nemt!

Opret en ny konto

Log ind

Har du allerede en konto? Log ind her.

Log ind nu